Je pravdepodobné, že YouTube bude musieť skôr či neskôr niečo urobiť s blokovaním doplnkov na blokovanie reklamy.
Mnohí používatelia majú ako bežnú súčasť doplnkov prehliadača práve blokovanie reklám. To veľmi dobre pôsobí aj na reklamy, ktoré sú vo videách na YouTube. To ale zároveň nepôsobí dobre na reklamný trh a jednoznačne na tom stráca Google aj samotní používatelia. Ti nemôžu svoj kanál monetizovať tak, ako keby používatelia reklamy sledovali. O tom, či ich je priveľa, alebo sa dá ešte situácia s počtom a dĺžkou reklám akceptovať, nechávame na vás.
Na webe Android Police sa zobrazila informácia o tom, že používateľ Redditu ukázal okno, ktoré sa zobrazí používateľom s nainštalovaným blokovačov reklám. Na jednu stranu máte možnosť využiť YouTube s zadarmo, no samozrejme s reklamami, na druhú stranu máte možnosť použiť verziu Premium. Tú, ale nie každý potrebuje alebo chce používať. A ak by sa Google vybral cestou úplného zakázania bezplatného používania YouTube, je pravdepodobné, že by si výrazne pohoršil.
Iste, bol by to spôsob, akým sa dajú niektorí používatelia donútiť zaplatiť za sledovaný obsah. Toto je ale riziko, ktoré firma nemôže podstúpiť, pretože trend rapídneho klesania odberateľov alebo používateľov platformy celkovo by bol značný. To už by ale bola chvíľa, kedy by tu čakali konkurenčné streamovacie služby ako napríklad Vimeo.
V komentári na sociálnej sieti Reddit, ktorá informuje o situácii so zobrazeným obrázkom, sa hovorí, že používateľ použil prehliadač Chrome s rozšírením uBlock, čo pravdepodobne znamená uBlock Origin. Možno ste sa stretli s tým, že blokovanie reklám nie vždy funguje správne. Deje sa to najmä po obnovení predchádzajúcej relácie. To znamená, že bol prehliadač zatvorený s otvorenými kartami a vy máte nastavené, aby sa obnovil posledný známy obsah v prehliadači. Mnohé doplnky majú túto funkciu opravenú a neprepustia reklamy ani po obnovení z obnovenej relácie.
Google nie je žiadnym nováčikom a YouTube Premium má viac ako 80 miliónov používateľov. V USA stojí mesačné predplatné 12 dolárov. Podobne je to aj v Spojenom kráľovstve, na Slovensku je to 7,19 eur za mesiac. Firma má teda značný zdroj príjmov, no pravdepodobne je počet predplatiteľov stále príliš nízky na to, aby si platforma ako YouTube mohla spraviť len platený program po vzore Netflixu alebo Amazon Prime. Blokovanie reklám aj naďalej zostáva tŕňom v oku tohto reklamného giganta.
Zdroj: Android Police
Prečítajte si aj: