Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Aj napriek tomu, že sa záujem ľudí o ekologické autá v posledných rokoch neustále zvyšoval, k výraznej zmene na trhu dochádza až teraz.

V dôsledku čipovej krízy, ktorá spôsobila extrémne predĺženie dodávok vozidiel so spaľovacím motorom, si podnikatelia na Slovensku začali prenajímať hybridné vozidlá. „Zo všetkých áut, ktoré sme vlani dodali našim klientom, bolo 10 percent hybridných. To sa doteraz nikdy nestalo, aby hybridy v našej ponuke zastúpili takýto významný podiel,“ povedal Michal Duška, obchodný riaditeľ Arval Slovakia.

Pod tento pozitívny výsledok sa podpísala predovšetkým lepšia dostupnosť hybridných vozidiel, o ktorú sa postaral samotný Brusel, ktorý už niekoľko rokov sprísňuje automobilkám emisné limity. To v praxi vyzerá tak, že čím viac ekologickejších vozidiel automobilky vyprodukujú, tým viac môžu vyrobiť vozidiel so spaľovacím motorom. „V súčasnej situácii je väčšia šanca, že modely, ktoré sú ekologickejšie, budú dodané podstatne skôr ako ich štandardné verzie,“ objasňuje Michal Duška s tým, že trend záujmu Slovákov o hybridné vozidlá bude pokračovať aj v tomto roku.

Arval Slovakia je spoločnosť, ktorá sa radí medzi najvýznamnejšie na trhu, a ktorá svoje služby ponúka ako kľúčovým podnikom nášho hospodárstva, tak aj menším podnikateľom. O hybridy však nejavia – ako by sme sa mohli na prvý pohľad nazdávať – len veľkí firemní klienti, ale aj malé a stredne veľké podniky. „Pokiaľ je pomer ceny a výkonu výhodný, tak záujem vyskúšať si hybrid majú aj menší hráči,“ tvrdí obchodný riaditeľ Arval Slovakia s tým, že medzi ďalšie faktory, ktoré sa postarali o rast záujmu, sa radí aj ekologickejšie zmýšľanie zákazníkov či uchvátenie novou technológiou.

Navyše, tento trend pomôže aj lesom. V rámci medzinárodného projektu biodiverzity sa totiž spoločnosť Arval zaviazala za každé prenajaté elektrifikované vozidlo – či už elektrické alebo hybrid – vysadiť jeden strom. V tomto roku sa do projektu prvýkrát zapojí aj Slovensko. Ide o CSR projekt, ktorý hrá v strategickom pláne Arval Beyond kľúčovú úlohu. A potvrdzuje to aj cieľ spoločnosti Arval do roku 2025 prenajímať 750-tisíc elektrifikovaných vozidiel, čo predstavuje 35 percent globálnej flotily firmy. Projekt, ktorý propaguje zavádzanie elektrifikovaných vozidiel, je jedinečnou možnosťou, ako chrániť lesy, prispieť k zachovaniu biodiverzity a bojovať s odlesňovaním,“ dodáva riaditeľka marketingu Arval Slovakia Miriam Kraus s tým, že stav klimatickej núdze je každým rokom naliehavejší a spoločnosť Arval je v správnej pozícii, aby podporovala pozitívne zmeny vedúce k udržateľnej mobilite a aktívne sa zapájala do riešenia klimatických zmien.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.