Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Úspech v hodnotení Motor Klassik Award 2021 s aktuálnymi vozidlami a veteránmi
  • Model 300 SL kupé už ôsmykrát získal titul klasického športového vozidla
  • Dve ocenenia „Veterán budúcnosti“ pre Triedu S a EQV (EQV 300: kombinovaná spotreba elektriny: 26,4 – 26,3 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)

V hodnotení Motor Klassik Award 2021 hlasovalo spolu 14 778 čitateľov, ktorí značke Mercedes-Benz dopriali neuveriteľný výsledok. Táto značka vyhrala v piatich kategóriách, čím obsadila väčšinu prvenstiev v tohtoročnom hlasovaní čitateľov odborného časopisu Motor Klassik. Hlasovalo sa nielen o historických vozidlách, ale aj o budúcich veteránoch. Výsledok: dve z troch trofejí odovzdaných značke Mercedes-Benz boli udelené „veteránom budúcnosti“, teda Triede S a EQV. Toto ocenenie pôsobivým spôsobom zdôrazňuje úspešný prístup značky k inovácii a tradícii. Pre výrobcu automobilov je rozhodujúce, aby pokračoval v neustálom znovuobjavovaní. Každé nové vozidlo značky Mercedes-Benz je toho dôkazom. Najmladším príkladom toho je Mercedes-Benz EQS – plnoelektrický luxusný sedan, ktorý je verejným prejavom absolútnej inovácie v najvyšších sférach osobnej mobility.

Výsledky hodnotenia Motor Klassik Awards 2021:

  • Mercedes-Benz 300 SL Coupé (W 198): vozidlo s krídlovými dverami získalo v kategórii „Klasické športové vozidlo“ slušných 31,2 percenta hlasov čitateľov. Od roku 2012 sa v hlasovaní Motor Klassik Award nachádzalo na najvyššom mieste už osemkrát.
  • Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 (W 109): sedan s jazdnými vlastnosťami športového vozidla – taká je verzia 6.3 s výkonným motorom V8. S 32,9 percenta hlasov zvíťazil v kategórii „Klasické sedany“.
  • Mercedes-Benz EQV: spája veľkorysý priestor plný pohodlia veľkopriestorového sedanu značky s ďalekosiahlou koncepciou elektrickej mobility. To presvedčilo čitateľov časopisu Motor Klassik. Čitatelia udelili EQV pôsobivých 46 percent hlasov v hodnotení „Veteráni budúcnosti“ v kategórii „Vany“, a teda prvé miesto – zároveň tým jasne ukázali, že budúcnosť veteránov značky Mercedes-Benz je aj elektrická.
  • Mercedes-Benz Triedy S: predstavená bola len v uplynulom roku a už sa stala suverénnym víťazom: aktuálnej Triede S udelili čitatelia časopisu Motor Klassik 33,7 percenta hlasov v hodnotení „Veteráni budúcnosti“ v kategórii „Vyššia/luxusná trieda“.
  • Aj originálne náhradné diely Mercedes-Benz sú niekoľkonásobným víťazom v hlasovaní Motor Klassik Award. Tentokrát získali 50,1 percenta hlasov. Niet sa čomu čudovať: príkladné zásobovanie dielmi je základom pre zachovanie výnimočných vozidiel.

Christian Boucke, vedúci Mercedes-Benz Classic, uviedol:
„Dvaja fascinujúci veteráni značky a súčasne aj naše originálne náhradné diely sa dostali na prvé miesta: pre značku Mercedes-Benz je to úžasný výsledok v tohtoročnom hlasovaní čitateľov odborného časopisu Motor Klassik. Srdečne ďakujeme za toto ohromné hlasovanie.“

Prof. Dr. Uwe Ernstberger, vedúci produktovej skupiny Trieda S/Trieda C, uviedol:
„Dlhoročná tradícia Triedy S siaha k začiatkom značky. Už desaťročia je tento konštrukčný rad meradlom v luxusnej triede a celkovo v konštrukcii automobilov. Nová Trieda S je v mnohých oblastiach znovu plná inovácií. Trieda S tým znova udáva charakter vývoja automobilov svojej epochy a má všetky predpoklady na to, aby sa stala veteránom ako jej predchodcovia. V mene nášho vývojárskeho tímu srdečne ďakujem za toto ocenenie.“

Markus Reis, produktový manažment eVans, uviedol:
„Skutočne ma teší, že čitatelia časopisu Motor Klassik zvolili našu EQV za „veterána budúcnosti“. Je to skvelé ocenenie pre van, ktorý je na trhu ešte len niekoľko mesiacov – a je to hlavne úžasné ocenenie pre 100-percentne elektrické vozidlo. Toto ocenenie je pre nás uznaním a zároveň motiváciou a ako zástupca celého tímu EQV ho veľmi rád prevezmem.“

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.