Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Poštová banka si odniesla cenu Európskej asociácie internej komunikácie FEIEA Grand Prix 2019 v kategórii Best Change Communication Strategy za zrušenie Dress Code. Na výročnej súťažnej prehliadke tak zabodovala medzi TOP projektmi internej komunikácie firiem z celej Európy.

26. ročník medzinárodnej FEIEA Grand Prix 2019 sa konal vo štvrtok, 21. novembra, v Zürichu. Z každej kategórie sa do užšieho výberu dostane vždy maximálne 5 najlepších prác. Na shortlist sa tento rok prebojovala aj Poštová banka, a to hneď s dvoma projektmi. Spomedzi piatich európskych krajín sa napokon stala víťazom v kategórii Best Change Communication Strategy.

„Odborná porota rozhodla o tom, že sme spoločnosťou, ktorá najlepšie komunikovala zmenu firemnej kultúry, konkrétne zrušenie Dress Code. Za úspech sme považovali už aj ocenenie na národnej úrovni súťaže – AICO Grand Prix, ktoré bolo vstupenkou do európskeho finálne FEIEA Grand Prix. Obstáť v tak silnej konkurencii je pre nás veľkými úspechom a potvrdením, že ľudia z internej komunikácie Poštovej banky pracujú na projektoch, ktoré majú zmysel a robia tak na špičkovej európskej úrovni. Ďakujem celému tímu odboru komunikácie a PR, ktorý sa podieľal na vzniku a realizácii myšlienky zrušenia formálneho oblečenia. Veľkú vďaku však adresujem aj vedeniu banky, ktoré nás v tomto kroku maximálne podporilo,“ hovorí vedúca oddelia internej a externej komunikácie Poštovej banky Jana Jarošová.

Práca Dress Release bola včera ocenená aj bronzom na EPICA AWARDS 2019 v Amsterdame, na svetovej súťaži, kde ceny za kreativitu v reklame udeľujú šéfredaktori z viac než 40 svetových časopisov a webov o reklame.

Poštová banka, ako prvá finančná inštitúcia na Slovensku, zrušila Dress Code na svojej centrále ešte v apríli tohto roku s presvedčením, že úspech firmy nestojí na kravatách a lodičkách. Na komunikovanie tejto novinky si zvolila netradičný nosič – bielu košeľu s potlačou správy o zrušení Dress Code. Tú si v deň oficiálnej rozlúčky s biznis oblečením oblieklo celé vedenie firmy. Generálny riaditeľ, odetý do tlačovej správy, oznámil zamestnancom radostnú novinu na internom evente ´Kafe s Andrejom Zaťkom´. Revolučná novinka na inovatívnom nosiči sa následne dostala aj k novinárom.

Takmer všetci zamestnanci prijali voľnosť v obliekaní s nadšením. V  prieskume sa vyjadrili, že sa vďaka neformálnemu oblečeniu cítia pohodlnejšie, sú efektívnejší a prispelo to aj k priateľskejšej atmosfére na jednotlivých oddeleniach. „´Zbohom dress code´ je iba jeden z mnohých krásnych projektov, ktorý sme tento rok zrealizovali a vďaka ktorému sa naši kolegovia cítia v práci príjemnejšie a spokojnejšie,“ hodnotí J. Jarošová. O jeho význame, prínose pre zamestnancov i samotnú banku, ako aj o  inšpiratívnom rozmere pre ostatné spoločnosti svedčí aj víťazstvo v súťaži HERMES KOMUNIKÁTOR ROKA 2019, kde sa projekt ´Zbohom Dress code´ stal víťazom v kategórii Interná komunikácia. Zabodoval aj na Zlatom klinci 2019, odkiaľ si odniesol dve bronzové ocenenia – za kreatívne použitie netradičných alebo nových nosičov a za kreativitu v PR kampani. „Som vďačný kolegom za tento nápad a hlavne za to, že sa im podarilo presvedčiť ma, aby nezostal iba na papieri. Výborná práca! Všetkým sa nám chodí v teniskách do práce lepšie,“ konštatuje generálny riaditeľ Poštovej banky Andrej Zaťko.