Ako prví na Slovensku sme testovali auto, ktorá ma na palube podporu oboch platforiem určených na spoluprácu smartfónu a palubného systému v aute. Volkswagen Multivan v šiestej generácii má naozaj podporu troch platforiem Android Auto, Apple CarPlay a Mirror Link na zrkadlenie obsahu displeja z mobilu na displeji na palubnej doske ata. Okrem toho má aj HotSpot pre cestujúcich vo vozidle.
Jednoducho, je to auto budúcnosti, ale už pomerne blízkej. Pridali sme aj video, ktoré sme nakrútili s týmto autom v Teleráne.S autom sme prešli aktuálne 1000 km po Slovensku a vyskúšali sme všetky možnosti pripojenia smartfónu. Konštatujeme, že najlepšia platforma na používanie je Apple CarPlay.
Na displeji sa vám zobrazia známe ikony aplikácií z iOS, okamžite sa tak viete orientovať. Nie sú tu všetky aplikácie, len tie, ktoré majú pre vodiča význam a sú navyše bezpečné. Na to, že si takto budete premietať video či televízne vysielanie na displej na palubnej doske, hneď zabudnite. Ale na druhej strane napr. streamovanú hudbu cez Spotify, či internetové rádia pohodlne prehráte na audiosystéme v automobile.
A tento systém funguje spoľahlivo, na prvé zapojenie. Na úspešné pripojenie je potrebné mať pripojený iPhone cez kábel k USB portu vo vozidle a byť pripojený na internet, ideálne cez už vytvorený HotSpot vo vozidle. Okrem toho je tu navigácia, ďalej telefonovanie s podporou handsfree, audioknihy, podcasty, správy a pod. Navyše, s mobilom môžete ďalej pracovať.V prípade navigácie využívate ten istý systém ako je k dispozícii v iPhone, Volkswagen Multivan má však aj vlastnú navigáciu postavenú na mapách Nokia Here. A funguje veľmi šikovne – ak sa dostanete na hranicu signalizácie nízkej zásoby pohonných hmôt, ponúkne vám navigáciu na najbližšiu čerpaciu stanicu a môžete si vybrať aj jej značku.HotSpot je tvorený USB kľúčom, do ktorého umiestnite SIM kartu niektorého z operátorov. Vo vozidle si potom nastavíte meno a heslo siete a ste pripravení na zdieľanie internetu.Systém Android Auto nie je zlý, ale v porovnaní s CarPlay je zatiaľ pozadu. Nemáte toľko aplikácií a s mobilom po úspešnom pripojení nemôžete ďalej pracovať. Aj v tomto prípade musí byť mobil pripojený na internet a tiež cez kábel k USB portu vo vozidle. Môžete telefonovať, navigovať sa alebo počúvať hudbu.Volkswagen má pre mobil pripravený odkladací priestor, ktorý sa dá aj zatvoriť a po pripojení k USB portu sa aj nabíja. Je to teda taká vaša mobilná kancelária na kolesách.
Auto je inak ideálne pripravené na voľný čas alebo na podnikanie. Zmestíte doň 7 osôb, ktoré sa budú cítiť ako v biznis triede v lietadle – dostatok priestoru, operadlá, odkladacie priestory pod sedačkami, 12 V adaptér na napájanie zariadení, individuálne svetlá a spoločná klimatizácia pre cestujúci vzadu.Zadnú skupinu sedadiel je možné posúvať v širokom meradle a meniť tak priestor pre nohy cestujúcich alebo naopak, vytvoriť väčší priestor na batožinu.Zadné sedadlá sa ale dajú vyklopiť aj tak, že vytvoria 180° posteľ. Ak ste len dvaja cestujúci, môžete počítať s tým, že máte za sebou dve pohodlné postele, na ktorých sa celkom pohodlne vyspíte. Vyskúšali sme to, dá sa tu naozaj spať, ak máte napr. spacák. Volkswagen k tomu ešte predáva doplnkovú súpravu na zatemnenie okien a vyrovnanie plochy vytvorenej sedadlami.Zadné dvere sú obrovské a keď ich otvoríte, vznikne takto plocha, kam si môžete umiestniť sedačku a stolík a ste chránení proti slnku alebo dažďu. Toto auto je na rybačku ideálne.Sedačky v druhom rade je možné tiež polohovať v širokom meradle a tiež otáčať o 360°. Dajú sa tiež sklopiť tak, že vytvoria stolík, alebo môžu byť súčasťou vyššie spomínanej postele. Majiteľ má jednoducho naozaj veľmi široké pole zmeny vnútorného usporiadania.Samotné auto je vybavené veľmi zaujímavo. Mali sme verziu s mechanickou prevodovkou a adaptívnym tempomatom. Na ten si zvyknete okamžite, super vec, keď automatika myslí za vás.Ďalej je tu systém automatického prepínanie svetiel diaľkové/tlmené a to je ďalšia vec, na ktorú budete s láskou spomínať, keď sadnete späť do iného auta.Ako sme si overili, za týmto autom sa pozerajú hlavne chlapi. Mali sme ho na vyhlásení finančných výsledkov firmy Lenovo v Hodruši-Hámroch, aj v Teleráne v Záhorskej Bystrici a vždy to končilo tým, že si muži pozerali, ako je možné manipulovať so sedadlami a sledovali aj prepojenie s mobilom. Fotili si nás na diaľnici D1 do Bratislavy Rakúšania, pre ktorých to bola tiež horúca novinka.Auto je dynamické pri jazde, vo výbave sme mali 2 litrový naftový motor s výkonom 140 koní. Existuje aj verzia s automatickou prevodovkou.Mechanická prevodovka bola 6-stupňová, priemerná spotreba bola v našom prípade 6,8 litra/100 km. Na jednu plnú nádrž sme prešli 860 km.Ešte pripomeňme, že ide o najnovšiu, už šiestu verziu vozidla Multivan a túto generáciu pripomína viacero označení vo vozidle aj zvonka.Palivová nádrž je pri vodičových dverách pod krytkou, veľmi jednoducho sa do auta tankujú pohonné látky.Novinkou v šiestej verzii Multivanu je aj elektronické nastavovanie predných sedačiek. Je to veľmi príjemné.Celkovo sme s týmto vozidlom veľmi spokojní, je to niečo, čo je univerzálne použiteľné a technologická výbava je v súčasnosti asi najvyššia na našom trhu.Multivan má ďalšie vymoženosti ako je napr. sledovanie únavy vodiča. Ak tento stav rozpozná, upozorní vás a navrhne, aby ste si dali kávu. To je samo os sebe povzbudzujúce.
Cena testovaného vozidla je 59 000 EUR, auto sme mali zapožičané od Porsche Slovakia, výhradným distribútorom Volkswagen Úžitkové vozidlá, Volkswagen, Audi a Seat pre SR .