Black Friday v roku 2017 prekonal očakávania. 24. novembra 2017 narástla aktivita zákazníkov vo svete o 624% v porovnaní s bežnými dňami. Minulý rok sme zaznamenali nárast o 619%. Najaktívnejší užívatelia prišli z Pakistanu, kde počet transakcií vzrástol o 11525%. Za zmienku stoja tiež zákazníci z Maďarska (9750%), Talianska (4516%) a Grécka (2600%).
Slovenskí zákazníci tiež nakupovali viac ako v bežný deň. Počet predajov sa na Black Friday zvýšil o 387%. To je výrazne viac ako v minuloročný Black Friday 2016, kedy počet transakcií vzrástol o 288%.
Priemerná hodnota slovenského košíka dosiahla 75,38 €. Čo je o 17,64 € viac, ako minulý rok. Priemerné percento zliav cez Black Friday dosiahlo 53%. To prinieslo úspory vo výške 58,73 €. Dohromady, vďaka stránke Picodi, slovenskí zákazníci ušetrili 230 777 €.
Tento rok boli najpopulárnejšími kategóriami móda, elektronika a kozmetika. Najpopulárnejšími obchodmi sa stali Alza.sk, H&M a Hej.sk. Pokiaľ ide o zariadenia používané pri online nákupoch, väčšina Slovákov preferovala počítače a notebooky (56,33%) oproti mobilným telefónom (37,96%). Tablety používalo 5,70% zákazníkov.
Metodológia
Analyzovali sme naše interné údaje o návštevnosti stránok a transakciách za november, s dôrazom na Black Friday. Náš report obsahuje údaje z každej krajiny, v ktorej Picodi ponúka užívateľom svoje služby.
Distribúcia a autorské práva
Chceš sa podeliť údajmi o Black Friday so svojimi čitateľmi? Môžeš voľne používať všetky infografiky a šíriť výsledky a závery reportu na nekomerčné účely s uvedením autora (Picodi.com) aj s odkazom na túto stránku.
Zdroj: Picodi.com