Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Uplynulý rok prial e-shopom. Mesačne ich na Slovenskej scéne pribúdali desiatky. V taktom rýchlo rastúcej konkurencii môže byť pre nové online obchody ťažké presadiť sa, osloviť zákazníkov a vybudovať si ich dôveru. O tom, ako si získať fanúšikov a zákazníkov vám povedia víťazi a finalisti minuloročnej súťaže Shop roku, ktorú už viac ako desať rokov organizuje nákupný radca Heureka.

Máločo povie o kvalitách e-shopu viac, ako umiestnenie v súťaži Shop roku. Zisk Ceny Heureky má pre internetové obchody podobnú váhu, akú majú filmové oscary pre hercov či producentov. O udelení Ceny Heureky rozhoduje odborná porota zložená z popredných osobností e-commerce trhu. O jej zisk sa môžu uchádzať e-shopy, ktoré sú niečím výnimočné, stojí za nimi zaujímavý príbeh alebo prispievajú k sociálnej integrácii.

Kvalita rozhoduje

Úspech e-shopu do veľkej miery závisí od kvality tovaru, ktorý ponúka. Bezchybný tovar totiž znamená menej reklamácií a spokojnejších zákazníkov. „Do našej ponuky zaraďujeme len tie produkty, ktoré si najprv s manželkou vyskúšame, a ktoré splnia naše očakávania. Nemalo by sa preto stať, že dostaneme reklamáciu na nekvalitný alebo nepoužiteľný tovar. A ani sa to nestáva,“ vysvetľuje Andrej Majláth z ekologického obchodu Ecolocco, ktorý sa dostal do finále Ceny Heureky.

Predajte príbeh

V čase, kedy počet e-shopov stúpa závratnou rýchlosťou, môže byť náročné osloviť nových zákazníkov. Preto je dôležité ponúkať tovar, ktorý je nielen kvalitný, ale ktorý vášmu e-shopu pomôže vystúpiť z davu. Online obchody, ktoré ponúkajú lokálne výrobky s príbehom, budú vždy zákazníkom bližšie ako anonymné zahraničné firmy.

Svoje o tom vie aj Beáta Jalkoczy, zakladateľka minuloročného víťazného e-shopu Nemám odpadkový kôš: „Vyhľadávame produkty vyrábané v chránených dielňach, ktoré pomáhajú ľuďom v núdzi. Tieto produkty sú etické a majú minimálny vplyv na životné prostredie. Kúpou týchto produktov teda zákazníci prispievajú na dobrú vec. Pre nás je najdôležitejšie robiť veci so srdcom a nepozerať sa len na zisk, ale aj na pridanú hodnotu nášho podnikania.“

Buďte pripravený rásť

S úspechom prichádza aj zodpovednosť. Čím viac zákazníkov, tým väčšie sú požiadavky na expedíciu či marketing. „Človek si musí zavčasu uvedomiť, že už na to všetko sám nestačí, a musí si nájsť nových kolegov, ktorým zverí časť práce. Zo začiatku sa zodpovednosť neprenáša ľahko. Je to ale neoddeliteľná súčasť rastu každého biznisu, a keď nájdete tých správnych parťákov do svojho tímu, tá dôvera sa oplatí, a ešte sa vám stokrát vráti,“ uzatvára Martin Bernátek z Ovečkárne, ktorá sa umiestnila vo finále Ceny Heureky.

Shop roku 2020

Víťazov Shop roku spoznáme aj tento rok, a to už 15. apríla 2021 o 15:00. Slávnostné odovzdávanie cien sa bude konať online na stránke https://www.shoproku.sk/vyhlasenie a bude dostupné aj pre širokú verejnosť. Pridajte sa aj vy a spoznajte najinšpiratívnejšie online obchody uplynulého roku. Slávnostným poobedím vás budú sprevádzať moderátor rádia Evropa 2 Nasty, muzikant En.dru a riaditeľ Heureka Group Tomáš Braverman. O kultúrny program sa postarajú Dan Bárta a Kristína Mihaľová.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.