Medzi čoraz populárnejšie oblasti širšieho a v súčasnosti rozkvitajúceho nového moderného centra Bratislavy patria Mlynské Nivy, kde v budove CBC 1 – City Business Centre na Karadžičovej ulici sídli spoločnosť BMW Slovenská republika. Vrchol budovy dopĺňa podsvietené logo s priemerom 6 metrov, ktoré si v týchto dňoch pripomína 15. výročie od inštalácie. Na obvodový plášť budovy vysokej 95 metrov dopravil logo vrtuľník a pred 15 rokmi išlo o netradičný mikulášsko-reklamný darček.
Orientačný bod aj hviezda Instagramu
Odvtedy sa budova CBC 1 stala aj vďaka logu BMW navigačným bodom, ktorý poľahky uvidia motoristi i chodci prichádzajúci do tejto oblasti z viacerých smerov. Význam loga narástol po vybudovaní nového komplexu Nivy, ktorý okrem obchodných priestorov zakrýva zelenou strechou aj novú autobusovú stanicu, pričom ponúka bohaté možnosti relaxu a veľký parkovací dom. A práve vďaka širokej ponuke oddychových aktivít na zelenej streche, prípadne možnosti odstaviť vozidlá na voľnej ploche parkovacieho domu, sa logo BMW v ostatnom období intenzívnejšie dostalo do stredu pozornosti návštevníkov a ich fotografií. Mnohí si ho fotia počas oddychu a ešte viac motoristických novinárov, fotografov a influencerov využíva logo ako kreatívnu súčasť kompozície v rámci fotografovania automobilov a motocyklov značky BMW. Vďaka tomu sa nezameniteľný modro-biely znak inšpirovaný farbami bavorskej vlajky čoraz častejšie dostáva aj do médií, na Facebook a zohráva svoju úlohu aj ako súčasť instagramových príbehov či videí uverejňovaných na YouTube. Logo sa tak vďaka svojmu umiestneniu a výraznému vzhľadu stáva okrem označenia sídla slovenského zastúpenia automobilky BMW a dôležitého orientačného bodu aj súčasťou modernej digitálnej scény a až popkultúry.
Oslava výročia inštalácie podporuje aktuálny energetický trend
Napriek tomu, že mnohé oslavy sa nezaobídu bez výrazných svetelných efektov, predstavitelia spoločnosti BMW Slovenská republika sa rozhodli pristúpiť k oslave 15 rokov od inštalácie loga BMW na bratislavskej výškovej budove nezvyčajne.
„Sme radi, že logo sa stalo súčasťou bratislavského koloritu a významným orientačným bodom v meste. No v dnešnom svete, keď vzhľadom na energetickú krízu vznikla potreba prehodnotenia narábania so zdrojmi, sme sa rozhodli pre netradičnú oslavu 15. výročia od inštalácie loga na budovu našej centrály. Po dobu najbližších mesiacov chceme ísť príkladom a vypneme večerné a nočné osvetlenie loga. Pripájame sa tak k celosvetovým iniciatívam a aktivitám, ktoré takto poukazujú na aktuálnu potrebu šetrenia energiami vzhľadom na medzinárodnú situáciu, a to aj napriek tomu, že len nedávnom sme kompletne vymenili zdroje svetla za nové a technologicky úspornejšie LED jednotky,” povedal Oliver Rademacher, generálny riaditeľ spoločnosti BMW Slovenská republika.