Na konferencii Adobe MAX, ktorá sa konala 20. októbra, boli predstavené nové inovácie grafických nástrojov balíka Adobe Creative Cloud využívajúce umelú inteligenciu.

Nižšie nájdete najzaujímavejšie príklady funkcií, ktoré využívajú možnosti grafického procesora NVIDIA:

  • Substance 3D Sampler – Vďaka nedávno pridanej funkcii fotogrametrie môžu umelci niekoľkými kliknutiami konvertovať fotografie skutočných objektov na 3D modely pokryté textúrami. Táto funkcia je v súčasnosti v neverejnej beta verzii a ukážka jej fungovania je k dispozícii v nasledujúcej časti.
  • Technológia neurónových filtrov aplikácie Adobe Photoshop využíva novú beta verziu programu Photo Restoration na zlepšenie kvality starých fotografií. Nástroj na výber objektov pomocou AI šetrí čas pri výbere konkrétneho objektu na obrázku.
  • Adobe Photoshop Lightroom Classic – nástroje na maskovanie s umelou inteligenciou umožňujú používateľom jednoducho identifikovať a maskovať kľúčové prvky na obrázku a pridávať k nim filtre.
  • Adobe Premiere Pro – Funkcie s umelou inteligenciou, ako napríklad Unsharp Mask alebo efekt Posterize Time, získavajú väčší výkon vďaka grafickým procesorom NVIDIA. Pridáva sa tak k existujúcemu zoznamu zrýchlení, ako sú Lumetri Scopes, šablóny Motion Graphics a inteligentná automatická korekcia farieb.

Zoznam ďalších funkcií, ktoré boli aktualizované pomocou akcelerácie GPU a vylepšení AI, nájdete v príspevku na blogu. V októbri vyjdú aj ovládače NVIDIA Studio, ktoré prinášajú podporu nových aktualizácií aplikácií predstavených počas Adobe MAX vrátane aplikácií Premiere Pro, Photoshop, Photoshop Lightroom Classic a ďalších. Z nových funkcií budú samozrejme profitovať aj majitelia nedávno predstavenej série GeForce RTX 40.

3D objekty z fotografií vďaka AI

Anna Natter je 3D grafická dizajnérka, ktorá rada experimentuje s rôznymi médiami. Fascinuje ju umelá inteligencia. Technológia, na ktorej je postavená, aj jej stále sa rozširujúca úloha pri tvorbe obsahu. Jej veľkou vášňou je aj fotogrametria, pretože takmer všetko sa dá zachytiť a digitálne zachytiť v 3D. Napríklad na otestovanie uzavretej beta verzie funkcie fotogrametrie v aplikácii Substance 3D Sampler vytvorila 3D obrázok svojho šteniatka.

Pre väčší projekt si vybrala model stromu v neďalekom parku. Najprv ho zachytila na video a potom exportovala obrázky do sekvencie obrázkov v programe Adobe After Effects. Z neho pomocou umelej inteligencie vytvorila 3D model, ktorý potom preniesla do programu Substance 3D Stager na ďalšie úpravy.

Tu potom mohla použiť realisticky vyzerajúce materiály a textúry alebo upraviť detaily naskenovaného modelu. Potom scénu osvetlila pomocou HDRI (High Dynamic Range Image), čo je jedno z prednastavení osvetlenia v programe 3D Stager. „Na súbore nástrojov Substance 3D sa mi veľmi páči, že ma zbavuje frustrujúcich prvkov pri práci a môžem robiť svoje veci hladko, bez prerušovania, pretože všetko je kompatibilné a dobre spolupracuje,“ komentuje Anna Natter svoj postup.

Vďaka grafickej karte GeForce RTX 3090 mohla tiež bezproblémovo využívať interakcie a pohyb vo viewporte programu. Zaznamenala tiež značnú úsporu času pri vykresľovaní vďaka akcelerácii RTX ray tracing.

Podrobnosti o postupe nájdete aj v aktuálnom príspevku na blogu.

Značky: