Ktoré marketingové a komunikačné trendy budú definovať rok 2020? Medzinárodný tím komunikačných expertov, marketérov a kreatívcov zo spoločnosti Grayling určil päť kľúčových trendov, vďaka ktorým sa tento rok budú značky, spoločnosti a organizácie vedieť odlíšiť od ostatných.
„Naša analýza nám opäť ukázala, ktoré nástroje a techniky pomôžu značkám v najbližšom období vyniknúť. Zároveň sme sa pozreli aj na to, ako sa vyvíjajú a menia trendy, ktoré sme identifikovali v predchádzajúcich rokoch,“ uviedol Peter Fecko, Managing Director pre CEE spoločnosti Grayling.
„Príklady, ktoré sme použili na ilustráciu každého trendu, reprezentujú vo väčšine prípadov spotrebiteľský marketing. Je to spôsobené hlavne tým, že spoločnosti pôsobiace v spotrebiteľskom sektore majú tendenciu prezentovať svoju komunikáciu viac verejne, a zároveň čelia aj väčšiemu konkurenčnému boju. Mnohé z trendov si však nájdu svoje miesto a budú určujúce aj v rámci B2B komunikácie či public affaris,“ dodal Peter Fecko.
Toto sú marketingové a komunikačné trendy #5×20 pre rok 2020 od spoločnosti Grayling:
Trend #1: Nová transparentnosť: Najmä mladší spotrebitelia si stále viac cenia autentickosť a integritu pred umelou dokonalosťou. Značky reagujú otvoreným zdieľaním zmysluplných informácií a obsahu, s ktorým sa publikum vie stotožniť, pričom získavajú pocit, že sú pre značku dôležití – od Instagramových príbehov odhaľujúcich zákulisie firiem až po úprimné priznania a ospravedlnenia. Rovnako by sa mali na autentickosť a integritu zamerať tvorcovia politík a stakeholderi.
Trend #2: OOH Mobil: Efektívne mobilné kampane využívajú podstatu a možnosti samotného zariadenia tak, aby oslovili obsahom čo najširšie spektrum používateľov a motivovali k interakciám s cieľom zvýšiť konverzie a tým pádom aj zisk. Od príbehov a ponúk cielených a aktivovaných online v rámci špecifických lokalít až po využívanie nových nástrojov ako AR rozhrania a kódy PIN – kombináciou týchto techník získavajú značky nový spôsob, ako upútať pozornosť ľudí, keď sú „offline“, a tak prepojiť digitálny svet s tým reálnym.
Trend #3: Postrkovanie za správnou vecou: Značky premieňajú svoje (pravé) hodnoty na skutky a využívajú svoj etický vplyv v snahe motivovať zákazníkov k zmene správania tak, aby dopad na spoločnosť mal lepšie a pozitívnejšie dôsledky. Od stimulov a zariadení, ktoré vytvárajú návyky, až po atraktívne predvolené nastavenia a spoločenské normovanie, sa značky snažia uľahčiť a zatraktívniť správny výber. Zmeny správania spotrebiteľov sú, samozrejme, aj záujmom vlády, takže takéto kampane by sa mohli využiť aj na zapojenie tvorcov politiky.
Trend 4: Hratie sa na „ťažko dosiahnuteľné“: Spotrebitelia unavení z ctižiadostivej a zle zacielenej reklamy sa nechajú ľahko zlákať originálnym a pútavým obsahom, kde je v rámci interakcií jasne zadefinované, čo môžu získať za svoj príspevok, čo v konečnom dôsledku napomáha spoločnostiam
Trend #5: „Pohostinnosť“ značiek v offline svete: Spoločnosti investujú do eventov a kamenných priestorov v reálnom svete, ktoré vytvárajú intimitu a pocit dôležitosti, čo funguje špeciálne na tie skupiny zákazníkov, ktoré postupne strácajú dôveru v digitálne platformy. Pozitívne osobné skúsenosti podporujú dobrú vôľu a prinútia tak zákazníkov, ako aj stakeholderov, aby sa stali súčasťou rodiny značky, vďaka čomu vytvárajú sociálnu hodnotu.