Trend online nakupovania stále rastie, rovnako ako suma, ktorú Slováci každoročne míňajú na internete.
Za aký tovar sme ochotní zaplatiť väčšiu sumu a aké sú súčasné trendy v nakupovaní online?
Z údajov populárneho porovnávača cien Heureka vyplýva, že najviac financií každoročne utrácame práve za segment elektroniky. Kým priemerná cena objednávky predstavuje v rámci čiernej techniky 209 eur, za bielu utratí zákazník o 32 eur menej.
Významný nárast záujmu sa objavil aj v kategóriách hobby, kozmetika a zdravie či oblečenie a móda. Najväčší posun sa však objavil pri potravinách, nápojoch a podobných produktoch. Podľa Heureky Slováci najčastejšie vkladajú do virtuálneho košíka kvalitný alkohol, kapsulovú alebo zrnkovú kávu, prírodné sladidlá, zdravé múky, maslá, semienka či oleje.
Zákazníci neplatia v e-shopoch iba za spotrebiče a tovar, ktorý si nekupujú každý deň. Rovnako čoraz častejšie siahajú po takzvanom rýchloobrátkovom spotrebnom tovare. Za nákupy tak utratia zákazníci síce nižšie hodnoty, no v konečnom dôsledku sa po spokojnosti s daným produktom radi vrátia a nakúpia opäť.
V nakupovaní tovaru prostredníctvom mobilných telefónov predbiehame aj Čechov, u ktorých má online nakupovanie väčšiu tradíciu aj rozsah.
Až 43 % slovenských užívateľov využíva výhody mobilného nakupovania, pričom najčastejšie siahajú po elektronike. „Ľudia používajú telefón aj na porovnávanie parametrov jednotlivých produktov či na čítanie recenzií. Rast trendu mobilných nákupov je zjavný, a to aj napriek tomu, že nákupy zákazníci ešte často dokončia na počítači,“ vysvetľuje šéf Heureky Tomáš Braverman.