Slováci potvrdili záujem zdokonaľovať sa v digitálnych zručnostiach. Od minulého leta sa ich vďaka vzdelávaciemu programu Digitálna garáž, ktorú Google spustil v rámci svojej iniciatívy Pomáhame Slovensku rásť, vyškolilo vyše 27 000.
Na základe údajov slovenského Googlu majú najväčší záujem o získanie týchto znalostí ľudia z Bratislavského, Košického a Žilinského kraja. Najsvedomitejšie k štúdiu pristúpili ľudia z Trnavského kraja. Počas jednej návštevy online platformy Digitálna garáž si prezreli najväčší objem študijných materiálov a samotným štúdiom strávili v priemere aj najdlhší čas.
Práve digitálne zručnosti budú v budúcnosti podľa odhadov Európskej komisie vyžadované pri výkone až 90% pracovných pozícií. S využitím internetu je navyše oveľa jednoduchšie a menej rizikové uskutočniť svoj podnikateľský sen, či nájsť odbyt pre svoje produkty. Internet totiž otvára priestor a poskytuje možnosti na podnikanie pre každého. Aj vďaka online sa u nás podarilo oživiť a podporiť mnohé slovenské tradície a remeslá a dostať ich opäť do povedomia verejnosti.
Túto skutočnosť potvrdzuje aj šperkárka a dizajnérka Petra Toth, ktorá prostredníctvom vlastného e-shopu predáva svoje šperky a módnu tvorbu inšpirovanú pôvodnými slovanskými vzormi po celom Slovensku aj v zahraničí. O svoje skúsenosti sa podelila na tlačovej konferencii spoločnosti Google. Najviac zákazníkov má v online prostredí, svoju stránku aj e-shop zmodernizovala trikrát.
Ďalšími dobrými príkladmi úspešnej online prezentácie sú aj populárny internetový projekt Sashe.sk, ktorý vznikol s cieľom oživiť slovenskú ručnú výrobu a dnes prezentuje tvorbu viac ako 6-tisíc domácich dizajnérov, remeselníkov a výrobcov či projekt tradičnej slovenskej dediny Hotel Liptovský Dvor.
Google na Slovensku vzdeláva takmer 1,5 roka, už aj učiteľov
V súčasnej dobe sa úroveň nezamestnanosti na Slovensku pohybuje okolo 7,6%, v skupine mladých je až na úrovni 17,6%. Google preto vlani v júni spustil vzdelávací program „Digitálna garáž“, ktorý je súčasťou širšej iniciatívy „Pomáhame Slovensku rásť“. Tento program zahŕňa online školenia aj prednášky, vďaka ktorým najmä mladí ľudia získajú cenné poznatky o tom, ako funguje napríklad webová analytika, komunikačné nástroje, vyhľadávanie, mobilný marketing a tiež ďalšie vedomosti z oblastí ako online predaj a propagácia.
Platforma Digitálna garáž bola nedávno zahrnutá aj do vzdelávacieho programu pre učiteľov akreditovaného Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR a garantovaného doc. Ing. Štefanom Žákom, PhD., dekanom Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Ide vôbec o prvé vzdelávanie učiteľov v oblasti digitálneho marketingu na Slovensku.
Najväčší počet vyškolených v Digitálnej garáži pripadá na Bratislavský kraj, ktorý má v tomto smere takmer trojnásobný náskok pred Košickým krajom. Na treťom mieste sa umiestnil Žilinský kraj.
V priemere najdlhšiu dobu na jednu návštevu e-learningovej platformy, a to viac ako 18 minút, pripadá na absolventa Digitálnej garáže z Trnavského kraja. Trnavskí „študenti“ si zároveň pri jednej návšteve prezreli v priemere najväčší objem učiva.
Prečítajte si aj: