Elektronická komunikácia so štátom je opäť o krok jednoduchšia. E-schránky na slovensko.sk dostali niekoľko nových funkcií. O ich dôležitosti rozhodli občania v používateľskom prieskume, ktorý Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) iniciovala v júli. Jedným z podstatných vylepšení je aj možnosť preposlať si správu na e-mail.
Očakávané preposielanie na e-mail je už možné. Každú prečítanú správu môžete z elektronickej schránky preposlať. Aktuálne viete správu odoslať na jednu e-mailovú adresu. Kvôli jednoduchšej čitateľnosti sa elektronické dokumenty zasielajú do e-mailovej schránky bez elektronických podpisov. NASES pred odoslaním odporúča zistiť, aký veľkostný limit na prijímanie správ má e-mailová schránka, na ktorú chcete správu odoslať. Ak bude menší ako limit stanovený v elektronickej schránke – 14 MB, správa sa neprepošle.
Lepší prehľad v schránkach
Mení sa aj spôsob práce so súbormi v elektronickej schránke. Aby používateľ mohol prehľadnejšie pracovať aj s podpísanými súbormi zasielanými z úradov. Náhľad dokumentu v správe je možné podľa potreby skryť, čo oceníte pri rozhodnutiach s viacerými prílohami.
Novinkou je aj prehľad o tom, ktorý súbor je podpísaný s prehľadnejšími informáciami o podpisoch. Teraz už nie je potrebné použiť samostatnú aplikáciu D.Viewer pre zobrazovanie informácií o podpísaných súboroch, ako tomu bolo doteraz.
NASES dizajnovo upravila vytváranie nových správ. Je graficky prívetivejšie a prehľadnejšie. Po novom môžu podpísať aj vybraný súbor z podpisových kontajnerov. „Jednoduchší a prehľadnejší dizajn určite pomôže používateľom slovensko.sk rýchlejšie uskutočniť podanie či napísať rozhodnutie,“ hovorí generálny riaditeľ NASES Lukáš Sojka.
Zmenu budú môcť postrehnúť aj pracovníci štátnych inštitúcií. Elektronicky podpíšu aj viaceré dokumenty, ako napríklad rozhodnutie s priloženým PDF dokumentom. V jednom spisovom „kontajneri“ tak môže byť viacero dokumentov, s ktorými možno ďalej pracovať. „Táto zmena k lepšiemu zefektívni a zjednoduší prácu štátnym zamestnancom. Tým ušetria desiatky minút denne, ktoré môžu venovať inej práci,“ dopĺňa Sojka.
Čakajte ešte ďalšie zmeny k lepšiemu!
NASES za posledný rok v elektronických schránkach upravil viac ako 15 funkcionalít a vizuálnych prvkov a pripravuje ďalšie. Do budúcnosti chce umožniť zasielanie SMS notifikácií na viac telefónnych čísel, pre podnikateľov prinesie možnosť podpísania toho istého dokumentu dvoma osobami či dokonca možnosť preposlania správy na iný úrad priamo zo schránky právnickej, ale aj fyzickej osoby. Predstavenie zmien spolu s vizuálnymi ukážkami nájdete na slovensko.sk.