Je to počet aktívnych SIM kariet.
4ka dnes oslavuje 3 roky a pri tejto príležitosti zverejnila niekoľko informácií zo svojej kuchyne. Operátor má aktuálne viac ako 600 tisíc zákazníkov, cca 60 tisíc neaktívnych SIM kariet odpojil v minulosti. Neaktívnou sa SIM karta 4ky stane vtedy, ak od posledného dobitia kreditu uplynulo 16 mesiacov a zároveň nebola za posledné 3 mesiace vykonaná žiadna odchádzajúca aktivita.
Najviac zákazníkov 4ky pribudlo za ostatný rok v Bratislave, Košiciach a Nitre. Až 62% Štvorkárov dátuje, čo je nárast o tretinu oproti minulému roku. Tomuto faktu určite pomohlo aj to, že od začiatku roka majú zákazníci 4ky možnosť využívať aj 3G sieť Orangeu.
Najvyťaženejší vysielač operátora sa nachádza v Devínskej Novej Vsi. Tejto stanici pri závode Volkswagen úspešnej sekunduje vysielač v blízkosti vysokoškolských internátov na Jedlíkovej ulici v Košiciach. Najviac dátujúcich Štvorkárov žije v Bratislave. Nasledujú Košice, Prešov, Nitra, Žilina, Trnava, Trenčín a desiatku uzatvárajú Poprad a Martin.
Najviac sa dátuje večer. Štvorkári pristupujú na internet najčastejšie medzi 20:00 hod. a 22:00 hod., pri telefonovaní dosahuje sieťová prevádzka vrchol cez pracovný týždeň medzi 13:00 a 15:00 hod. a cez víkend medzi 18:00 a 20:00 hod. Zaujímavosťou je, že podľa prieskumu dátujú Štvorkári 3x viac ako zákazníci ostatných operátorov. Potvrdil to reprezentatívny prieskum na vzorke 1000 respondentov, realizovaný v marci t.r., podľa ktorého zákazník 4ky mesačne minie 2,8 GB dát.
Niektorí Štvorkári to vedia riadne roztočiť. Najaktívnejší Štvorkár stiahol vo svojom mobilnom zariadení až 1,44 TB dát za jediný mesiac. Najčastejšie sa Štvorkári mimo územia SR pohybujú v Českej republike, Nemecku, Rakúsku a Veľkej Británii. Cez prázdniny medzi obľúbené destinácie pribudlo aj Taliansko a Chorvátsko.
Medzi správaním zákazníkov z východu a západu krajiny existujú rozdiely. Bratislavčania volajú v priemere menej často, ale dlhšie (dĺžka priemerného hovoru v Bratislavskom kraji je 87 sekúnd), východniari zase volajú v priemere častejšie, ale kratšie (dĺžka priemerného hovoru v Košickom kraji je 74 sekúnd). Najviac Štvorkárov si prenieslo číslo z O2 (43,7%).
Na tlačovej konferencii sme sa tiež dozvedeli, že 70% zákazníkov 4ky naplno nevyužije 1 GB v 3G sieti Orangeu, takže veľkosť dátového balíčka v národnom roamingu považujú stále za viac ako dostatočný. 4ka tiež pripravuje vlastné call centrum v Prešove a budúci rok chce uviesť do svojho portfólia hardvérovú ponuku, ktorá bude pozostávať zo zariadenia a služby. K dispozícii by mali byť telefóny od viacerých výrobcov.
Zdroj: 4ka
Prečítajte si aj: