Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Vianočná sezóna v e-shopoch je v plnom prúde, prvú etapu bombastických zliav odštartoval Black Friday. Odborníci však varujú, aby ste sa nenechali nalákať vymyslenými zľavami!

Ak chcete nakúpiť vianočné darčeky, teraz je ideálna príležitosť. Obchodníci majú plné sklady a kuriéri vám s rezervou stihnú nákup doručiť. Navyše aktuálne beží v e-shopoch obrovská výpredajová akcia – Black Friday. A, pozor, nie je to len tento piatok! „Black Friday sa už dávno netýka len piatku, ale rovnomenné akcie prebiehajú takmer po celý mesiac. V tomto čase evidujeme, že sa ceny rovnakých produktov u rozličných predajcov môžu líšiť až o 43 %. Znamená to, že fantastické zľavy často nemajú nič spoločného s výhodnými ponukami, ale reálne často len návrat k priemernej cene na trhu. Je preto dobré porovnávať si ceny po zľave s ďalšími predajcami,“ vysvetľuje marketingový riaditeľ nákupného radcu Heureka Michal Vodák.

Obchodníci už dnes ponúkajú tisíce produktov za zľavnené ceny. Netreba sa však nimi nechať opantať a hoďte na ne aj druhý pohľad. „Môže sa stať, že rovnaký tovar nájdete v inom e-shope za ešte výhodnejšiu cenu, ako ponúkajú iní obchodníci v zľave. Heureka ako porovnávač tovarov združuje zhruba 11-tisíc e-shopov a pravidelne ich kontroluje, aby sa zákazníci nenechali napáliť,“ pripomína Vodák.

Zľavy sa zvyčajne líšia podľa segmentu tovaru, tradične bývajú tovary zľavnené o 10 až 20 %. Heureka vývoj cien monitoruje celoročne ako porovnávač tovaru. „Tento vývoj si vedia skontrolovať sami zákazníci veľmi jednoducho – pri každom tovare uvádzame krivku pohybu priemernej ceny výrobku,“ vysvetľuje Vodák. Veľmi jednoducho si tak skontrolujete, či je výsledná cena po zľave pre vás výhodná.

Black Friday vznikol v Spojených štátoch amerických. Je to piatok po Dni vďakyvzdania (štvrtý piatok v novembri), kedy obchody oficiálne štartujú sezónu vianočných zliav veľkým výpredajom. Fenomén sa už uchytil aj v našich končinách.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.