Aj ostatný november sa tradične niesol v znamení Black Friday výpredajov. V nich sa neraz objavovali viac či menej zaujímavé ponuky na inteligentné hodinky alebo smartfóny.
Všeobecný prehľad je počas týchto naoko výhodných nákupov veľmi dôležitý, pretože to môže dopadnúť aj tak, že si kúpite doslova mačku vo vreci. Počas vyberania nových hodiniek aj mňa oslovila na prvý pohľad jedna veľmi zaujímavá ponuka známeho e-shopu, ktorý síce ponúkal staršie, ale zato veľmi dobre vybavené hodinky s Wear OS. Len v prípade týchto hodiniek narazíte na jeden zásadný problém, ktorý sa týka ich softvérovej podpory.
Tieto hodinky totiž už viac ako dva roky nedostali žiadnu aktualizáciu, a je otázne, či ju vôbec ešte niekedy dostanú. Ak by tieto hodinky mali zabezpečenú kvalitnú softvérovú podporu, tak kupujúci môže ušetriť nemalé peniaze, ale to nie je tento prípad. A tu teda vzniká všeobecný problém, na ktorý môžu ľudia pri výbere spotrebnej elektroniky naraziť. Veľa ľudí totiž najskôr pozerá na cenu, potom na výbavu, a až na záver na softvérovú podporu, alebo ju vôbec neriešia. Toto poradie však odporúčam zmeniť na softvérovú podporu, výbavu a cenu.
Nevenujte sa teda najskôr parametrom, ale zistite si, ako dlho bude trvať výrobcom poskytovaná softvérová podpora, a až potom sa pozerajte na výbavu a cenu. A vonkoncom nemusíte kupovať najnovšie modely. Takto dokážete ochrániť nielen svoje súkromie, ale nakoniec aj ušetriť nemalé peniaze. Keďže zariadenie, ktoré ste si kúpili, a bolo napríklad o niečo drahšie, ako to s krátkou softvérovou podporou, môžete v konečnom dôsledku používať s pokojným vedomím oveľa dlhšie. Kvalitnú softvérovú podporu výkonom zariadenia jednoducho nenahradíte. Však nie sme takí bohatí, aby sme si kupovali lacné veci.
Pozn. redakcie: Tento blog bol uverejnený v tlačenom vydaní magazínu TOUCHIT 11-12/2023.
Prečítajte si aj: