Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Už tento víkend najväčšie lyžiarske strediská na Slovensku otvárajú lyžiarsku sezónu. Neobvykle teplá jeseň síce spomalila jej štart, no cestovný ruch zostáva optimistický. Väčšina lyžiarskych centier, hotelierov a aj samotná ZľavaDňa majú po rekordnej minuloročnej sezóne podobne vysoké očakávania aj od tej nastávajúcej. Prispieť by k tomu mala aj znížená DPH na 10% na všetky ubytovacie zariadenia, ktorá vstúpi do platnosti už od nového roka.

Rekordné leto naznačuje rekordnú zimu

Z predajov najväčšieho zľavového portálu na Slovensku vyplýva, že uplynulá letná sezóna prekonala vlaňajšie rekordy. „Záujem Slovákov o cestovanie neustále rastie. Každý tretí kupón, ktorý sme na ZľavaDňa v hlavnej letnej sezóne predali bol z kategórie cestovanie, pričom až 70% pobytov sa realizovalo na Slovensku, hovorí Peter Blažečka, PR & marketing manažér ZľavaDňa. Postupne však rastie predaj zahraničných pobytov. „Podiel zahraničných pobytov za posledné tri roky narástol z 15% na 30%. Trendom je najmä objavovanie pohraničných regiónov, medzi veľmi obľúbené medzi Slovákmi patrí napríklad poľské pohraničie, dopĺňa Blažečka

To, že sa cestovanie zaradilo medzi obľúbené aktivity Slovákov, vyplýva zo štatistík predaja ZľavaDňa, ktorý mapoval spotrebiteľské správanie v hlavnej sezóne 2018 (júl až september 2018). Zo štatistík tiež vyplýva, že Slováci priemerne investujú do pobytu kúpeného na ZľavaDňa 158 eur, pričom najväčší záujem majú o 3* hotely, ktoré tvorili 56% zo všetkých predaných pobytov. Podiel predaja 4* hotelov bol na úrovni 38%.

Vyššia cena ubytovania aj skipasov

Podobnú situáciu očakáva ZľavaDňa aj v zimnej sezóne. „Ak bude počasie zime priať, predpokladáme medziročný nárast predaja skipasov na úrovni 14%, čím by sme atakovali hranicu pol milióna eur. Taktiež počítame s nárastom priemernej ceny pobytu, ktorá vzrastie nad 160 eur. Čo sa týka preferencií zákazníkov, očakávame, že ešte viac vzrastie záujem o kategóriu 3* hotelov a to z dôvodu, že je to najbežnejší typ ubytovania priamo pri svahoch. Ľudia chcú byť na svahu a akceptujú aj ubytovanie nižšieho štandardu, aby nemuseli za lyžovačkou dochádzať autom“, vysvetľuje Peter Blažečka, PR & marketing manažér ZľavaDňa.

Zákazník na ZľavaDňa ušetrí v priemere až 35% z ceny lístka, ktoré medziročne narástli o 10%. Dôvodom je zvyšujúca sa cena energií na strane stredísk. Bežná cena skipasu bude tento rok o 1 až 2 eurá vyššia, ako tomu bolo minulý rok.

Značky: