Ženy na internete nakupujú častejšie, ale muži minú viac
Slováci si obľúbili nakupovanie v e-shopoch najmä pre široký výber sortimentu, komfort nakupovania a doručenia.
Ženy nakupujú o čosi častejšie ako muži, no muži dokážu minúť oveľa viac. Ťažiskovým obdobím nakupovania sú Vianoce a tento rok budú obchodníci opäť prepisovať štatistiky tržieb. Čo bude hitom Vianoc? Prvé trendy už sú známe a nie je prekvapením, že to budú „chytré“ hračky a elektronika.
On-line utratíme 201 – 500 eur ročne
Celoročný obrat e-commerce na Slovensku dosiahol za minulý rok takmer jednu miliardu eur a nakupovanie cez internet medziročne stúpa dvojciferným tempom, o 15 %. Z obsiahleho prieskumu Nielsen Admosphere pre SAEC* vyplýva, že ženy nakupujú na internete o čosi častejšie a viac ako muži. Z tých, ktorí nakupujú v internetových obchodoch realizovalo za posledných 12 mesiacov desať a viac nákupov 28 % mužov a 34 % žien. V rozmedzí celkovej útraty 101 až 501 eur ročne sa ženy vyrovnajú mužom, no muži častejšie realizujú nákupy nad 501 eur (16 ku 13) a nad 1000 eur ročne (13 ku 7).
Neprekvapí, že výška útraty a frekvencia nakupovania sa zvyšujú s výškou príjmu domácnosti. Viac v e-shopoch míňajú respondenti vo veku 25-34 rokov a vysokoškolsky vzdelaní nakupujúci. Podľa českej APEK bola priemerná útrata v e-shopoch v Nemecku 1037 eur/osoba/rok, vo Veľkej Británii 3 000 eur/osoba/rok a v Čechách necelých 400 eur/osoba/rok. Na Slovensku sa podľa SAEC pohybuje útrata medzi 201 až 500 eur/osobu/rok (26 % z tých, ktorí nakupovali za posledný rok on-line).
Podobné články
OPPO Reno15: Tieto smartfóny očakávame, prídu aj do Európy
TOP 10 najobľúbenejších filmov na internete – 51. týždeň
TCL na CES 2026 ukáže budúcnosť zobrazovacích technológií a AI ekosystémov
VPN v Európe pod tlakom: EÚ zvažuje rozšírenie logovania dát
Prečo firmy prechádzajú na platformové riešenia mobility ako Bolt Business?