Portfólio modelov novej Triedy G najnovšie rozšíri variant G 350 d s dieselovým motorom OM656 s objemom 2,925 l, výkonom 210 kW (286 k) a maximálnym krútiacim momentom 600 Nm.
Z 0 na 100 km/h zrýchli za 7,4 sekúnd a spotrebuje 9,8 – 9,6 l/100 km (podľa NEDC). Zákazníci Triedy G si tak môžu vybrať z palety zahŕňajúcej modely G 500, Mercedes-AMG G 63 a novinku G 350 d. Predaj dieselovej verzie sa začne v januári a k obchodníkom sa dostane na jar.
„Naším cieľom bolo zvýšenie výkonu pri súčasnom znížení spotreby a hlučnosti,“ uisťuje Ola Källenius, člen predstavenstva Daimler zodpovedný za koncernový výskum a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars.
K pozoruhodnostiam motora patrí proces spaľovania v stupňovitej priehlbine, dvojstupňové preplňovanie turbodúchadlom, ako aj variabilný ventilový rozvod CAMTRONIC. Vďaka tomu sa výfuková sústava zohrieva bez enormného zvyšovania spotreby. K zníženiu spotreby dopomáha aj zdokonalená povrchová úprava klzných plôch NANOSLIDE® alebo ECO funkcia kĺzania. Emisné hodnoty šesťvalca sú pod úrovňou emisných limitov stanovených aktuálnou normou Euro 6d-TEMP.
Na prenos sily bola teraz automatická prevodovka 9G-TRONIC špeciálne nastavená na požiadavky terénnej ikony. Prostredníctvom špeciálnej softvérovej aplikácie boli skrátené časy preradenia a reakčné časy, vďaka čomu je Trieda G opäť o niečo živšia.
Stály náhon na všetky kolesá sa stará o prenos sily medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 40:60. Géčko by nebolo pravým Géčkom, keby nedokázalo ponúknuť v teréne aj niečo navyše. Vďaka terénnej redukcii sa výrazne zvýšia krútiace momenty na hnacích kolesách, čím sa napríklad umožní prejazd aj cez veľmi náročný terén.
Súčasťou sériovej výbavy je okrem iného vysokokvalitný interiér s koženými sedadlami, prístrojová doska potiahnutá kožou Artico a drevo s otvorenými pórmi. Po prvýkrát je pre model G 350 d alternatívne dostupný interiér Exklusiv Plus s kosoštvorcovým prešívaním.
Trieda G je synonymom ručnej práce a individualizácie od značky Mercedes-Benz ako asi žiadne iné vozidlo. Montáž Triedy G je vskutku takmer výlučne ručná záležitosť, z čoho vyplýva aj celková výrobná doba na úrovni min. 100 hodín. Táto skutočnosť podčiarkuje jedinečnosť a exkluzivitu. Trieda G je s odstupom času najdlhšie konštruovaným modelovým radom osobných motorových vozidiel v histórii značky Mercedes-Benz o čom svedčí jej 40-ročná história.