Problémom je chybná riadiaca jednotka nabíjania, ktorá nemusí pracovať správne a neudržuje palubnú 12-voltovú batériu nabitú.

Hyundai a Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) v piatok oznámili, že plánujú zvolať viac ako 145 000 elektrických vozidiel z produkcie Hyundai z dôvodu poruchy, ktorá by mohla viesť k vybitiu palubnej batérie, čím sa zvyšuje riziko nehody v premávke.

Problém pramení z integrovanej riadiacej jednotky nabíjania alebo ICCU. Jednotka zodpovedná za nabíjanie palubnej 12-voltovej batérie automobilu sa môže poškodiť a spôsobiť vybitie tejto batérie. 

Ioniq 6
Ioniq 6

Tento problém sa aktuálne týka spojených štátov amerických, no budeme zisťovať, či majú takýto problém aj „európske“ modely. Celkovo sa to týka piatich automobilov: Hyundai Ioniq 5 (modelový rok 2023 až 2024), Hyundai Ioniq 6 (modelový rok 2023 až 2025)  Genesis G80 (modelový rok 2023 až 2024), Genesis GV60 (modelový rok 2023 až 2025)  a Genesis GV70e (modelový rok 2023 až 2025).

Hyundai plánuje nechať predajcov skontrolovať riadiacu jednotku, jej pridruženú poistku a vymeniť všetky chybné komponenty. Aktualizovaný bude aj softvér riadiacej jednotky. To všetko, samozrejme, prebehne úplne bezplatne.

Dodajme, že toto nie je prvýkrát, čo má Hyundai podobný problém. V máji bolo pre veľmi podobný problém zvolaných viac ako 100 000 elektrických áut. Hyundai vo vyhlásení doplnil, že dotknutých zákazníkov budú informovať e-mailom od polovice januára 2025.

Zdroj: motor1.com  

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.