Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Hoci rebríčky spoľahlivosti áut väčšinou vyhrávajú modely z vyšších cenových kategórií, aj medzi lacnejšími autami nájdete spoľahlivé vozidlá. Z aktuálneho TÜV Reportu 2019 sme vybrali desať áut pod 10 000 eur, ktoré pri technických kontrolách dosiahli najlepšie výsledky.

Najnovší TÜV Report 2019 zverejnil zväz TÜV (VdTÜV). Zohľadňuje výsledky vyše 10 miliónov technických kontrol vozidiel zo všetkých staníc TÜV v Nemecku od júla 2017 do júna 2018. TÜV Report je považovaný za jeden z najdôležitejších nezávislých zdrojov informácií pre vodičov, najmä pri kúpe jazdených áut.

Priemerný podiel závažných nedostatkov medzi 2- až 3-ročnými autami je podľa zväzu TÜV (VdTÜV) tento rok  5,9 %. Znamená to, že takmer šesť áut zo sto na prvýkrát neprejde technickou kontrolou pre vážne chyby. Z rebríčka sme vybrali deväť modelov, ktoré na Slovensku kúpite ako nové pod 10 000 eur a ktorých poruchovosť je menšia, prípadne rovnaká ako je priemer. Do úvahy sme brali cenníkové ceny v základnej výbave, bez zohľadnenia prípadných akcií a zliav.

Autá do 10 000 eur podľa spoľahlivosti
Zdroj: TÜV Report 2019, Tabuľka: TÜV SÜD Slovakia, výsledky pre 2- až 3-ročné autá
Umiestnenie v rebríčkuNázov modelu v rebríčku TÜV Report 2019Podiel závažných nedostatkov v %Priemerný kilometrový výkon v tis. kmUmiestnenie v rebríčkuNázov modelu v rebríčku TÜV Report 2019Podiel závažných nedostatkov v %Priemerný kilometrový výkon v tis. km
7.Hyundai i20*33363.Suzuki Swift5,734
16.Toyota Yaris3,83068.Citroen C15,829
25.Opel Corsa4,23068.VW Up5,831
29.Opel Adam4,42868.Ford Fiesta5,836
47.Kia Picanto5,328    

*v predaji je už nový model

Najspoľahlivejší model za menej než 10 000 eur je pre tento rok podľa výsledkov technických kontrol v Nemecku Hyundai i20, ktorý odsunul na druhú priečku minuloročného víťaza Toyotu Yaris. Hyundai i20 sa umiestnil dokonca medzi top 10-timi najspoľahlivejšími vozidlami v kategórii 2-3 ročných áut s podielom závažných nedostatkov iba 3%. Predbehol tak mnohé oveľa drahšie modely. V prvej päťdesiatke sa umiestnila ešte spomínaná Toyota Yaris (3,8%), Opel Corsa (4,2%), Opel Adam (4,4%) a Kia Picanto (5,3%).

„Vzťah čím drahšie – tým spoľahlivejšie teda úplne neplatí. Aj keď sa v popredí hodnotenia umiestnili hlavne modely s vyššou cenovkou, rozdiel medzi nimi a autami tzv. ľudovej kategórie nie je dramatický. Veď v spoľahlivejšej časti rebríčka sa umiestnilo až deväť automobilov, ktoré si môžeme zo showroomu odviezť domov už za menej ako 10-tisíc eur,“ hovorí Marek Kanderka, manažér oddelenia CBS (Car Business Services) TÜV SÜD Slovakia.

Ak si však chcete kúpiť štvor- až päťročný Hyundai i20, zvážte to. V tejto vekovej kategórii sa umiestnil až na 121. mieste s podielom závažných nedostatkov na úrovni až 15,8%. Pre korektnosť však treba dodať, že pre tých, ktorí plánujú kúpu nového Hyundai i20 s cieľom ponechať si ho dlhšie obdobie, nemusí byť táto informácia smerodajná. V predaji je už totiž jeho vynovená verzia.

Lacné auto, ktoré by vám malo spoľahlivo slúžiť aj ako päťročné, je Toyota Yaris, ktorá sa v tejto kategórii udržala na popredných miestach (23.) s podielom závažných nedostatkov 6,8%. Zaujímavý je aj fakt, že niektoré malé vozidlá – ako napríklad Mazda 2, sa s pribúdajúcimi rokmi v spoľahlivosti prudko posúvajú na top priečky. Kým 2 až 3-ročná je až na delenom 98. mieste, ako 4 a 5-ročná je podľa TÜV Reportu 2019 siedmym najspoľahlivejším modelom.

Víťazi v jednotlivých triedach:

  • V triede „mini“ zvíťazil Opel Adam s podielom závažných nedostatkov 3,8 %;
  • V triede malých vozidiel obhájila vlaňajšie prvenstvo Mazda 2 (2,7 %);
  • V kompaktnej triede dosiahol najlepšie výsledky opäť Mercedes triedy A (3,3 %);
  • V strednej triede porazilo Volvo V40 (3 %) vlaňajšieho víťaza Mercedes triedy C (3,4 %);
  • K zmene došlo aj v triede VAN, kde zvíťazil celkovo druhý Golf Sportsvan (2,5 %);
  • V triede SUV zvíťazil Mercedes GLK (2,6 %).

 

 

 

 

 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.