Volkswagen zažíva ťažké časy, zatiaľ čo Lamborghini, ktoré spadá pod Audi (a to pod Volkswagen Group…), sa darí ako nikdy predtým. Predaje sú nadštandardné a najznámejšie modely sú „vypredané“ až do roku 2026, resp. 2027.

Hlavným ťahúňom je stále model URUS, ktorý je beznádejne vypredaný až do roku 2026. Sídliskoví odborníci často tvrdia, že URUS nie je „skutočné Lamborghini“, nakoľko má základy zdieľané s Audi Q8, resp. Volkswagenom Touareg, no tento názor vychádza väčšinou od ľudí, pre ktorých je takéto auto iba nesplneným snom.

URUS je plnohodnotným členom rodiny Lamborghini a zároveň ťahúňom, vďaka ktorému môže táto legendárna talianska automobilka fungovať bez akýchkoľvek obmedzení, čoho výsledkom je napr. aj model Temerario, ktorý je náhradou za Huracan (dvojička s Audi R8) a nemusel byť vyvíjaný za bezpodmienečnej súčasti Audi.

Vysokovýkonné SUV Lamborghini URUS je nevyhnutné pre modus operandi Sant’Agata Bolognese. URUS je licenciou Lamborghini na „tlačenie peňazí“ už od svojho uvedenia v roku 2017. Už niekoľko rokov je najpredávanejším autom značky a zdá sa, že sa to ani v budúcnosti nijako nezmení. A zaujímavé je, že ani prechod na plug-in hybridný pohon zákazníkov neodradil od vysokého záujmu o toto auto.

Lamborghini tvrdí, že má dostatok objednávok na toto SUV, aby bolo zaneprázdnené počas celého roku 2025. Inak povedané, novozadaná objednávka na tento model v tomto čase bude vybavená až v roku 2026.

Horúcim tovarom je aj vlajková loď spoločnosti, model Revuelto. Na plug-in hybridné monštrum s 12-valcovým motorom je čakacia doba 2 roky. Ak dnes podpíšete objednávkový formulár, tak reálne auto sa k vám dostane až na konci roka 2026, resp. až začiatkom roka 2027.

Lamborghini predalo v roku 2023 rekordných 10 112 áut a tento rok sa pripravuje na ešte lepší výsledok. Talianska značka zažila svoje najlepšie obdobie od januára do septembra, keď odoslala do obehu 8 411 vozidiel. V porovnaní s prvými deviatimi mesiacmi minulého roka je to nárast o 8,6 %. A my iba dodáme, nech sa tejto automobilke darí aj naďalej!

Zdroj: motor1.com

Prečítajte si aj:  

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.