Nové najvýkonnejšie motorizácie pre vozidlá z kategórie Sport Activity Vehicle sú na špičke triedy aj luxusného segmentu. Výkon 390 kW (530 k) dodáva motor V8 s technológiou BMW TwinPower Turbo a upravený podvozok dopĺňa diferenciál M sport. Výsledkom je nová úroveň špičkového výkonu.
Okrem motora a podvozka dostali oba nové modely BMW X5 M50i aj BMW X7 M50i dôsledné dizajnové úpravy, ktoré vyústili do nezabudnuteľného a dych berúceho motoristického zážitku. Exkluzívna povaha nových modelov s motorom V8 sa odráža aj v extrémne bohatej štandardnej výbave. Nové modely BMW X5 M50i a BMW X7 M50i sa od augusta 2019 začnú vyrábať v USA v závode v meste Spartanburg a na trh sa dostanú na jeseň 2019.
Nový motor V8 s výnimočným výkonom a charakteristickým zvukom.
Nová 4,4-litrová pohonná jednotka v nových modeloch BMW X5 M50i a BMW X7 M50i sa vyznačuje charakteristickými vlastnosťami 8-valcových motorov v oblasti priebehu výkonu a krútiaceho momentu a posúva ich do úplne nových dimenzií. Nový motor V8 dosahuje očarujúcu úroveň výkonu. A to aj pri pokojnom jazdení na nízkych otáčkach motora ale aj pri dosahovaní špičkových výkonov počas športového zrýchľovania. Niektoré komponenty prešli oproti predchádzajúcej generácii viacerými úpravami. Patria sem kľuková skriňa, vložky valcov, piesty, kľukový hriadeľ a hlava valcov, no najmä aktuálne upravená technológia BMW TwinPower Turbo. Zmenilo sa umiestnenie turbodúchadiel medzi radmi valcov V8 a priame vstrekovanie už pracuje s maximálnym vstrekovacím tlakom až 350 barov. Technologický balík taktiež obsahuje najnovšiu verziu plne variabilného časovania ventilov VALVETRONIC ako aj variabilný zdvih ventilov double VANOS.
Nový motor V8 veľmi citlivo reaguje na každý pohyb pedálu. Maximum krútiaceho momentu 750 Nm je k dispozícii už od 1 800 ot./min. a zostáva tak až do 4 600 ot./min. Na základe toho je aj výkon 390 kW (530 k) ihneď dostupný v rozsahu od 5 500 do 6 000 ot./min. Výsledkom je, že nový model BMW X5 M50i zrýchľuje z na 100 km/h za 4,3 sekundy. Nový model BMW X7 M50i zvládne tento štandardný šprint za 4,7 sekundy.
Tento výrazný nárast výkonu dopĺňa aj očarujúci zvuk, ktorý vytvára štandardne dodávaný M športový výfukový systém. Použitím Ovládača jazdných zážitkov si vodič môže vybrať medzi extrémne športovým alebo skôr komfortne zameraným režimom. Nefalšovaný očarujúci zvuk motora pri tom vytvára nezameniteľnú kulisu. V režimoch SPORT a SPORT PLUS sa spolu s dynamickými jazdnými vlastnosťami a reakciami motora na stláčanie plynového pedála potom mení aj charakteristický a podmanivý zvuk motora V8.
Osemstupňová športová prevodovka Steptronic, BMW xDrive a diferenciál M sport. Vzrušujúci výkon.
Výkonové charakteristiky oboch športovo orientovaných modelov segmentu SAV dopĺňa špecificky upravená prevodovka. Nový motor V8 sa štandardne dodáva s 8-stupňovou športovou prevodovkou Steptronic, ktorá sa vyznačuje mimoriadne rýchlymi zmenami prevodov. Na manuálnu zmenu prevodov slúžia páčky namontované v blízkosti volantu. Funkcia Launch Control umožňuje mimoriadne dynamický štart z miesta s maximálnou možnou trakciou.
Najnovšia verzia systému BMW xDrive rozdeľuje krútiaci moment motora medzi predné a zadné kolesá spôsobom, ktorý umožňuje rýchle a precízne prispôsobenie sa aktuálnym podmienkam na ceste. Inteligentný pohon všetkých kolies zvyšuje obratnosť a vynikajúcu trakciu oboch nových modelov BMW X5 M50i aj BMW X7 M50i a zároveň upravuje aj jazdnú stabilitu pri všetkých jazdných a poveternostných podmienkach. Športové jazdné vlastnosti v mimoriadne dynamických jazdných situáciách podporuje aj základné nastavenie systému, ktorý dodáva viac výkonu na zadné kolesá. Súčasťou štandardnej výbavy oboch nových modelov BMW X5 M50i aj BMW X7 M50i je športový diferenciál M sport. Elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál v zadnej rozvodovke obmedzuje rýchlosť otáčania vnútorného kolesa v zákrute a pridáva viac výkonu vonkajšiemu kolesu, čo umožňuje dynamické zrýchľovanie pri výjazde zo zákruty. M športový diferenciál okrem toho spolupracuje s ovládaním dynamickej stability vozidla DSC (Dynamic Stability Control), čím zlepšuje trakciu a prenos výkonu pri jazde v teréne ako aj v prípade rozdielnej priľnavosti na rôznych povrchoch medzi pravým a ľavým zadným kolesom. Tým sa znižuje možnosť zbytočného pretáčania kolesa z dôvodu nedostatočnej priľnavosti, pričom krútiaci moment sa ihneď presmeruje na druhé koleso.
Špecifické nastavenie podvozka pre dynamickú jazdu.
Pri špecifickom nastavení podvozka oboch nových modelov BMW X5 M50i aj BMW X7 M50i sa konštruktéri dôsledne zamerali na to, aby vyťažili maximum potenciálu z pohonu, ktorý využíva skúsenosti oddelenia BMW M GmbH. Oba modely využívajú konštrukciu prednej nápravy s dvoma lichobežníkovými ramenami a zadného päťprvkového zavesenia. Dopĺňa ich upravená kinematika a elastokinematika uloženia kolies, nezávislé nastavenie zavesenia a odpruženia ako aj 21-palcové M disky kolies z ľahkých zliatin so zmiešanými pneumatikami. Štandardnú výbavu dopĺňajú elektromechanické riadenie s funkciou Servotronic a M športové brzdy s modrými brzdovými strmeňmi s logom M. Na požiadanie sa dodávajú 22-palcové disky kolies z ľahkých zliatin taktiež so zmiešanými pneumatikami.
Súčasťou štandardnej výbavy nového modelu BMW X5 M50i je M adaptívne odpruženie. Elektronicky ovládané tlmiče ponúkajú vodičovi prostredníctvom ovládača jazdného zážitku možnosť nastavenia režimov COMFORT alebo SPORT. Nový model BMW X7 M50i dostal štandardne adaptívne vzduchové odpruženie, ktoré je na požiadanie dostupné aj pre nový model BMW X5 M50i. V režime SPORT ako aj pri rýchlosti nad 138 km/h sa svetlá výška automaticky zníži o 20 milimetrov. Okrem toho si vodič môže nastaviť svetlú výšku aj priamo tlačidlom v kokpite. K dispozícii sú dve úrovne nastavenia so zvýšením o 40 milimetrov oproti základnej svetlej výške. To môže vodič využiť napríklad pri jazde v teréne.
Do oboch modelov sa na požiadanie dodáva integrálne aktívne riadenie, ktoré zlepšuje ovládateľnosť vozidla. Taktiež pomáha vozidlu pri zmene jazdného pruhu a ovládateľnosti v meste. Prejavuje sa to natáčaním zadných kolies v rovnakom alebo opačnom smere, ako sa natáčajú predné kolesá. Smer natáčania zadných kolies sa mení v závislosti od aktuálnej rýchlosti vozidla. Okrem integrálneho aktívneho riadenia sa o zlepšenie dynamických jazdných vlastností starajú aj aktívne elektronické stabilizátory, ktoré zabezpečujú veľmi rýchle a precízne vyváženie a potlačenie bočného nakláňanie pri dynamickom prejazde zákrutami, čo vykonávajú aktívne členy na prednej aj zadnej náprave. Oba tieto prvky tvoria súčasť na želanie dodávaného balíka Adaptive M Suspension Professional pre nový model BMW X5 M50i, prípadne účasť na želanie dodávaného balíka Executive Drive Pro pre nový model BMW X7 M50i.
Dizajn a výbava: exkluzívny vzhľad s luxusnou atmosférou.
Oba nové modely BMW X5 M50i aj BMW X7 M50i dostali niekoľko špecifických prvkov, ktoré podporujú ich exkluzívne a športové zameranie a očaria vás hneď na prvý pohľad. Extra veľké otvory na vstup vzduchu v prednom nárazníku jasne naznačujú požiadavky na chladenie motora V8. Výnimočné postavenie modelov s 8-valcovým motorom podčiarkujú aj špeciálne tvarované bočné prahy a zadný nárazník, vysoko lesklá línia Shadow Line z ponuky BMW Individual ako aj špeciálne vyberané dizajnové prvky šedej farby Cerium Grey.
Interiéry oboch top modelov rodiny BMW X dostali M kožou čalúnený volant, volič automatickej prevodovky s logom M, kožené čalúnenie Vernasca s kontrastným prešívaním a s perforovaným povrchom ako aj hliníkové obklady interiéru Aluminium Tetragon (BMW X5 M50i) alebo drevené Fineline Black s vysoko lesklým metalickým efektom, ktoré prinášajú pocit luxusu a športový nádych. A aby toho nebolo málo, tak súčasťou štandardnej výbavy sú aj osvetlené prahy predných dverí s logom M50i, strop čalúnený antracitovým poťahom (BMW X5 M50i) prípadne alkantarou antracitovej farby (BMW X7 M50i) či Hi-Fi audiosystém (BMW X5 M50i) alebo audiosystém Harman Kardon surround sound system (BMW X7 M50i).