Už roky je najhodnotnejšou značkou v automobilovom priemysle, čo potvrdzujú aj renomované medzinárodné rebríčky.
V najnovšej správe spoločnosti Kantar – BrandZ™ 100 najhodnotnejších globálnych značiek – je Toyota lídrom medzi výrobcami automobilov už siedmykrát za sebou a dvanásty krát od začiatku existencie tohto prieskumu.
Podľa spoločnosti Kantar predstavuje súčasná hodnota značky Toyota 29,15 miliárd USD. V rebríčku všetkých globálnych značiek sa Toyota umiestnila na 41. mieste.
Spoločnosť dominuje v automobilovej brandži predovšetkým vďaka dôslednej, odvážnej implementácii technológií pohonu s nízkymi emisiami, ako je napríklad hybridný pohon, elektrický pohon, pohon s využitím palivových článkov alebo batérií. Spoločnosť zároveň intenzívne investuje do technológií autonómneho riadenia bezpečnostných systémov, internetových služieb a prepojenia automobilov v sieti, robotiky alebo zdieľania automobilov. Sila značky vyplýva aj z dobrého mena spoločnosti, ktoré si udržiava už desaťročia ako výrobca automobilov s vysokou kvalitou a legendárnou životnosťou a spoľahlivosťou.
Automobilový priemysel v tomto roku zaznamenal pokles priemernej hodnoty značiek o 7 %. Je to spôsobené tým, že celé odvetvie stojí pred revolučnými zmenami, a preto je s rozvojom jednotlivých značiek spojených mnoho neznámych (faktorov). Ako zdôrazňujú autori správy BrandZ, výrobcovia automobilov v nasledujúcom roku zamerajú svoje plány na predaj nových elektrických modelov. Súčasne budú hybridy v nasledujúcich rokoch dominantnou nízkouhlíkovou technológiou, a to z dôvodu nedostatočnej infraštruktúry nabíjacích staníc a obmedzení týkajúcich sa batérií a dojazdu elektromobilov, ktoré oddialia masový predaj elektromobilov.
Toyota je najväčším výrobcom hybridných vozidiel a túto technológiu vyvíja už viac ako 20 rokov, vďaka čomu disponuje najmodernejšími riešeniami. Značka zároveň práve oznámila, že rýchlo zavedie do predaja elektrické modely na batérie a paralelne vyvíja elektromobily na vodíkový pohon. Dôveryhodnosť spoločnosti Toyota ako priekopníka elektromobility a dôsledného výrobcu elektrifikovaných automobilov, ktorý sa už desaťročia podieľa na znižovaní emisií znamená, že Toyota v podstate odolala tohtoročným otrasom a znižovaniu hodnoty automobilových značiek.
Správa BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands vzniká na základe širokej škály ukazovateľov ako napríklad finančné výsledky značiek, prieskumy verejnej mienky, aktuálne aktivity firmy a plány do budúcnosti. Veľmi dôležitým faktorom je angažovanosť v ochrane životného prostredia a rozvoj technológií šetrných k životnému prostrediu.
Najhodnotnejšie automobilové značky v rebríčku BrandZ 2019
Miesto | Značka | Hodnota značky v r. 2018 (v mld USD) | Zmena hodnoty oproti predchádzajúcemu roku |
1 | Toyota | 29,151 | -3% |
2 | Mercedes-Benz | 23,355 | -9% |
3 | BMW | 23,326 | -9% |
4 | Honda | 11,749 | -7% |
5 | Ford | 11,211 | -12% |
6 | Nissan | 10,554 | -8% |
7 | Tesla | 9,285 | -1% |
8 | Audi | 8,556 | -11% |
9 | Volkswagen | 6,707 | 12% |
10 | Porsche | 5,817 | new |