Internetový prehliadač Brave prináša revolúciu v reklamách, nakoľko umožní používateľom zarobiť za ich sledovanie.
Internetový prehliadač Brave predstavuje bezplatný prehliadač s otvoreným zdrojovým kódom. Zaujímavé je, že len samotná beta verzia prilákala až osem miliónov používateľov. Teraz už Brave 1.0 vyšiel so stabilným vydaním pre operačné systémy Windows, macOS, Linux, Android a iOS. Na novinku upozornil portál The Verge.
Špeciálnou funkciou Brave je automatické blokovanie reklám, sledovačov a automatického prehrávania videí od tretích strán. Obmedzenie týchto prvkov už skúšali či implementovali prakticky všetky ostatné internetové prehliadače.
Blokovanie reklám môže vážne zasiahnuť vydavateľov a tvorcov, ktorí sa spoliehajú na príjmy z nich. Brave však prináša Brave Ads: formu reklám, ktorá používateľom zaplatí za ich zobrazenie, nemá prístup k údajom a zobrazuje sa ako push notifikácia.
Brave Rewards poskytuje používateľom tokeny blockchainu, keď sa prihlásia k Brave Ads. Zároveň môžete získané tokeny dať webom či tvorcom, ktorých obsah čítate, ale aj vymeniť za darčekové karty a poukážky do reštaurácií.
Prehliadač Brave poskytuje tieť dve možnosti súkromného režimu: Inkognito okno a Inkognito okno s Torom. Prvý je klasický režim, ktorý poskytujú aj iné internetové prehliadače. Druhá možnosť predstavuje formu, ktorá používa Tor a zašifruje informácie a úplne skryje identitu používateľa na internete.
Používatelia prehliadaču Chrome nemusia však zúfať. Brave sa na neho podobá a zároveň sú oba postavené na platforme Chromium. Zaujímavosťou je tiež fakt, že Brave založil bývalý výkonný riaditeľ Mozilly.
Zdroj náhľadovej fotografie: Brave
Zdroj: The Verge
Prečítajte si aj:
Chrome bude hodnotiť rýchlosť načítania webovej stránky: Pomalé weby dostanú odznak hanby