Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Paleta kompaktných základných modelov radu 35 pre vstup do sveta Mercedes-AMG je teraz kompletná. Sedemčlenná rodina siaha od Triedy A ako hatchback a sedan, cez CLA kupé a Shooting Brake, až po sedemmiestny model GLB – rodinu teraz zakončuje nový model GLA 35 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva 7,5-7,4 l/100 km; kombinované emisie CO2 171-170 g/km)[1] s mimoriadne tuhou karosériou.

Technický základ tvorí výkonný a agilný 2,0-litrový štvorvalcový turbomotor. Ten dosahuje výkon 225 kW (306 k) pri 5 800 ot./min. a krútiaci moment 400 Nm od 3 000 ot./min., ktorý sa prostredníctvom 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovky a náhonu na všetky kolesá variabilne rozdeľuje medzi všetky štyri kolesá pomocou lamelovej spojky v pomere od rýdzeho pohonu predných kolies po rozdelenie medzi predné a zadné kolesá v pomere 50 : 50. Dynamické jazdné výkony (zrýchlenie 0-100 km/h za 5,1 sekundy) a jazdný zážitok so športovým prejavom sú zamerané na šport a životný štýl. O dokonalý štart sa potom postará funkcia PRETEKÁRSKY ŠTART.

Vodič si môže nastaviť reakcie vozidla viacerými spôsobmi. Trojstupoňové ESP® má nastavenie zapnuté pre režim Komfort, ESP® SPORT Handling alebo ESP® OFF pre režim Šport. Ovládanie jazdných režimov AMG DYNAMIC SELECT dáva možnosť voľby jazdných programov Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny. Ďalšie možnosti prináša Dynamika AMG s režimami Základný a Rozšírený.

Pri ovládaní nechýba digitálne rozhranie MBUX so špeciálne upravenými zobrazeniami AMG a s možnosťami ovládanie dotykom, rečou po vyslovení pokynu „Hey, Mercedes“ („Ahoj, Mercedes“), alebo prostredníctvom dotykovej plochy. Súčasťou systému je aj osobný pretekársky inžinier AMG TRACK PACE, ktorý umožňuje analyzovanie a zlepšovanie jazdeckých schopností vodiča. Charakteristické sú aj poťahy sedadiel z imitácie kože ARTICO a mikrovlákna DINAMICA v čiernej farbe s červenými kontrastnými ozdobnými švami a červenými bezpečnostnými pásmi.

Dole sploštený veniec volantu s perforovanou kožou v oblasti uchopenia a červenými kontrastnými švami je príjemný na pohľad aj na dotyk, radiace páčky na volante umožňujú športovejšiu jazdu s manuálnym radením prevodových stupňov. Tlačidlá AMG na volante umožňujú rýchle a presné ovládanie špecifických funkcií ovplyvňujúcich dynamiku jazdy.

O krotenie rýchlosti sa stará vysokovýkonná brzdová sústava. Na prednej náprave pracujú 4-piestové pevné strmene monoblok a 350-milimetrové brzdové kotúče, na zadnej náprave 1-piestové plávajúce strmene a 330-milimetrové brzdové kotúče. Kotúče sú zvnútra ventilované a dierované.

[1] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania. Ide o hodnoty CO2 podľa NEDC v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.