Najnovšie vydanie štúdie „TV & Media Report 2015“ z kuchyne Ericsson ConsumerLab sa tentokrát zameralo aj na prístup divákov k televíznemu obsahu. Rastúca dostupnosť TV a videoslužieb ponúka veľké množstvo programov, ktoré je možné sledovať. Polovica divákov klasickej televízie však tvrdí, že aj napriek tomu často nenachádza dostatočne zaujímavý obsah, na ktorý by sa pozerali na dennej báze. Televízna reklama a teleshopingové ponuky podľa nich nie sú dostatočne sofistikované a personalizované, neuspokojujú naše potreby, neprekvapujú a neinšpirujú. Veľká časť divákov sa preto tradičnej televíznej reklame vyhýba.
Akonáhle sa reklama na televíznej obrazovke objaví, viac než polovica opýtaných respondentov prepína na iný kanál. 43 % z nás počas reklamy odíde od televízie a robí niečo iné a 34 % z nás si reklamný čas kráti surfovaním na internete a sociálnych sieťach. Niektorí diváci si program nahrávajú, aby sa naň mohli pozrieť neskôr a reklamy pretočiť.
Spôsob sledovania programov a reklamy sa líši v prípade klasickej televízie a videa na požiadanie na internete, napríklad na YouTube. V klasickej televízii je bežné, že diváci prepínaním medzi programami náhodou narazia na niečo, čo ich zaujme. Na rozdiel od toho na YouTube k obsahu pristupujú tak, že vopred vedia, čo je k dispozícii. Toto je evidentné v súčasnej praxi, keď si prostredníctvom sociálnych sietí posielame s kamarátmi alebo rodinou zaujímavé odkazy.
Reklama online napríklad na začiatku prehrávania vide na YouTube je prijímaná lepšie a nie je považovaná za tak rušivú, pretože ju vidíme na začiatku a potom už neruší prehrávaný klip. On-line prostredie je ideálne pre menej rušivé reklamy prispôsobené publiku.
Až 31 % opýtaných pritom pripúšťa, že si želá dostávať odporučenie a tipy na základe svojich sledovacích návykov. 40 % opýtaných uviedlo, že by ich zaujímalo vytvoriť si reklamu na mieru na základe svojich preferencií, čo by poskytlo viac personalizovaný zážitok.
Najnovšia štúdia Ericsson ConsumerLab „TV & Media Report 2015” vychádza raz ročne a reprezentuje názor 680 miliónov ľudí. Prieskumu, ktorý štúdii predchádzal, sa zúčastnilo 22 500 respondentov rôznych vekových skupín v dvoch desiatkach štátov, pričom tu bola výrazne zastúpená aj Európa.