Rúška komplikujú situáciu nepočujúcim. Ako je im možné uľahčiť návštevu pobočky?
Pandémia a nosenie rúšok skomplikovalo situáciu ľuďom s čiastočnou alebo úplnou stratou sluchu, keďže pri komunikácii nemôžu odčítavať z pier. ň
Slovenská sporiteľňa preto všetkých svojich poradcov v pobočkách vybavila Google aplikáciou Okamžitý prepis, ktorá ľuďom uľahčí návštevu pobočky a vybavenie požiadaviek. Banka však naďalej vyzýva klientov, aby čo najviac úkonov robili bezpečne z pohodlia domova cez digitálne kanály. Aj tie sú prispôsobené na potreby klientov so znevýhodnením.
Mobilnú aplikáciu Okamžitý prepis majú vo svojich smartfónoch nainštalovanú všetci poradcovia v pobočkách najväčšej banky. „Táto mobilná aplikácia v reálnom čase zobrazuje v textovej forme to, čo poradca či poradkyňa klientovi hovorí a tým uľahčuje celú komunikáciu s nepočujúcim klientom,“ vysvetľuje Melinda Czapáriková, riaditeľka pobočkovej siete Slovenskej sporiteľne.
Slovenská sporiteľňa prináša sa okrem pomoci nepočujúcim snaží vyjsť v ústrety aj nevidiacim. Počítačová aj mobilná verzia Georgea sú naprogramované tak, aby ich aplikácie pre nevidiacich vedeli dobre čítať. Viac ako polovica bankomatov už má zabudované audiomoduly, vďaka ktorým si nevidiaci prostredníctvom slúchadiel vedia pohodlne vyberať peniaze či robiť ďalšie úkony. Banka má tiež dve špeciálne pobočky s hlasovým navádzaním (Avion Shopping Park a OC Central v Bratislave).
Podobné články
OPPO Reno15: Tieto smartfóny očakávame, prídu aj do Európy
TOP 10 najobľúbenejších filmov na internete – 51. týždeň
TCL na CES 2026 ukáže budúcnosť zobrazovacích technológií a AI ekosystémov
VPN v Európe pod tlakom: EÚ zvažuje rozšírenie logovania dát
Prečo firmy prechádzajú na platformové riešenia mobility ako Bolt Business?