Znamenitý výkon naprieč všetkými obchodnými segmentami vďaka stratégii „Smartphone x AIoT“. Expanzia v cudzine naberá na obrátkach
Spoločnosť Xiaomi oznámila auditované konsolidované výsledky za rok končiaci sa 31. decembra 2020.
V roku 2020 predstavovali celkové príjmy spoločnosti Xiaomi 245,9 miliárd čínskych jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 19,4 %, upravený čistý zisk za tento rok bol 13 miliárd čínskych jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 12,8 %, čím boli prekonané očakávania trhu. Vo štvrtom štvrťroku 2020 príjmy Skupiny dosiahli 70,5 miliárd čínskych jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 24,8 %, upravený čistý zisk dosiahol výšku 3,2 miliárd čínskych jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 36,7 %.
Najvýznamnejšie finančné udalosti roku 2020:
- Celkové príjmy dosiahli 245,9 miliárd čínskych jüanov, medziročný nárast o 19,4 %.
- Hrubý zisk dosiahol hodnotu približne 36,8 miliárd čínskych jüanov, medziročný nárast o 28,7 %.
- Upravený čistý zisk, mimo rámec IFRS (Medzinárodný štandard finančného výkazníctva) dosiahol hodnotu 13 miliárd čínskych jüanov, medziročný nárast o 12,8 %, a prekonanie trhového konsenzu.
- Zisk na akciu predstavoval 0,849 čínskeho jüanu.
Najvýznamnejšie finančné udalosti štvrtého štvrťroku 2020
- Celkové príjmy dosiahli historické štvrťročné maximum, 70,5 miliárd čínskych jüanov, medziročný nárast o 24,8 %.
- Hrubý zisk dosiahol hodnotu približne 11,3 miliárd čínskych jüanov, medziročný nárast až o 44,4 %.
- Upravený čistý zisk, mimo rámec IFRS (Medzinárodný štandard finančného výkazníctva) dosiahol hodnotu 3,2 miliárd čínskych jüanov, medziročný nárast o 36,7 %.
Spoločnosť Xiaomi Corporation uviedla: „V roku 2020 sa náš globálny obchod zotavil z dopadu pandémie COVID-19 a udržal si stály rast. Od prepuknutia pandémie COVID-19 spoločnosť Xiaomi úzko spolupracovala s dodávateľskými aj odberateľskými obchodnými partnermi s cieľom urýchliť obnovenie práce a výroby. Počas pandémie naše produkty a služby pomáhajú ľuďom obohatiť ich životy a ostať navzájom v spojení. Dopyt po našich produktoch ostáva vysoký. Vďaka uvoľňovaniu opatrení na hlavných trhoch v priebehu druhej polovice roku 2020, náš obchodný výkon zaznamenal pôsobivý odraz. Pokračovali sme v realizácii našej stratégie „Smartphone × AIoT“ (AI + IoT) a náš solídny výkon za tento rok ukazuje odolnosť a konkurencieschopnosť nášho obchodného modelu.“
Výročné preskúmanie výkonnosti
Ešte pevnejšia a silnejšia pozícia na trhu s prvotriednymi smartfónmi
V roku 2020 dosiahli príjmy za smartfóny 152,2 miliárd čínskych jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 24,6 %. V roku 2020, predstavovala globálna dodávka smartfónov 146,4 miliónov kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 17,5 %. Vo štvrtom štvrťroku 2020 dosiahli príjmy z predaja smartfónov 42,6 miliárd čínskych jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 38,4 %. V tomto štvrťroku predstavovala globálna dodávka smartfónov 42,3 miliónov kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 29,7 %. Pokiaľ ide o dodávky smartfónov, podľa spoločnosti Canalys sa spoločnosť Xiaomi vo štvrtom štvrťroku 2020 naďalej umiestňovala na 3. mieste globálne, s trhovým podielom 12,1 % a v rámci piatich najlepších spoločností na svete dosiahla najvyšší medziročný rast.
V pevninskej Číne predaj smartfónov prevádzkovaný Skupinou výrazne vzrástol. Podľa spoločnosti Canalys, vo štvrtom štvrťroku 2020 dodávka smartfónov v pevninskej Číne medziročne vzrástla o 51,9 %, čím dosiahla najvyšší medziročný rast v rámci piatich najlepších spoločností na výrobu smartphonov. Trhový podiel spoločnosti Xiaomi na trhu pevninskej Číny sa vo štvrtom štvrťroku 2020 vyšplhal na 14,6 % z pôvodných 9,2 % vo štvrtom štvrťroku 2019.
Počas tohto obdobia skupina pokračovala v dodržiavaní svojej stratégie duálnej značky. V roku 2020 spoločnosť Xiaomi celosvetovo predala približne 10 miliónov prvotriednych smartfónov za maloobchodnú cenu 3 000 čínskych jüanov alebo vyššiu, na trhoch pevninskej Číny a 300 € alebo ekvivalent, na zámorských trhoch. Debut modelu Mi 11 v decembri 2020 zaznamenal všeobecnú popularitu, keďže dodávky za prvých 21 dní po uvedení modelu na trh, dosiahli 1 milión kusov. Na druhej strane sa značka Redmi naďalej usiluje o sprístupnenie moderných technológií na masový trh. Séria Redmi Note 9 bola na trhu dobre prijatá a od jej debutu 12. marca 2020 do 31. decembra 2020 sa globálne predalo viac ako 30 miliónov kusov.
Vďaka zvýšeniu predaja prvotriednych smartfónov, sa priemerná predajná cena smartfónov Xiaomi v roku 2020 zvýšila o 6,1 % na 1040 čínskych jüanov a o 6,8 % na 1009 čínskych jüanov vo štvrtom štvrťroku 2020, oba údaje sú na medziročnej báze.
V online kanáli sme ešte viac posilnili našu pozíciu na trhu. Podľa údajov tretích strán sa náš podiel na online trhu so smartfónmi v pevninskej Číne z hľadiska dodávok zvýšil z 18,5 % v prvom štvrťroku 2020 na 29,5 % v štvrtom štvrťroku 2020. Počas nákupných festivalov Singles’ Day a Double 12 v roku 2020 sa smartfóny značky Xiaomi a Redmi v rámci predaja smartfónov s operačným systémom Android na stránkach Tmall.com, JD.com a Suning.com., spoločne umiestnili na 1. priečke v kategórii objemu predaja.
Posilnená vedúca pozícia v AIoT (Umelá inteligencia vecí)
V roku 2020 Skupina dôrazne podporovala stratégiu „Smartphone × AIoT“, pretože tržby zo segmentu Internetu vecí a segmentu produktov pre životný štýl dosiahli 67,4 miliárd čínskych jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 8,6%. Vo štvrtom štvrťroku 2020 dosiahli príjmy z Internetu vecí a zo segmentu produktov pre životný štýl výšku 21,1 miliárd čínskych jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 8,0 %.
V roku 2020 globálne dodávky smart televízorov Xiaomi dosiahli 12 miliónov kusov, čo zabezpečilo, aby si podnik udržal vedúcu pozíciu na trhu. Podľa spoločnosti All View Cloud („AVC“) sa Skupina vďaka množstvu dodávok televízorov v pevninskej Číne vo štvrtom štvrťroku 2020 umiestnila už ôsmy štvrťrok po sebe na 1. mieste a celosvetovo sa zaradila medzi päť najlepších.
Ako líder v priemysle smart televízorov sa spoločnosť Xiaomi zamerala na posilnenie svojej pozície na trhu v kategóriách prvotriednych a ultra veľkých obrazoviek a zároveň na rozširovanie svojej globálnej stopy. Podľa spoločnosti AVC sa televízory Xiaomi a Redmi vďaka objemu maloobchodného predaja televízorov vo štvrtom štvrťroku 2020 umiestnili na 1. mieste na trhu s televízormi väčšími ako 70 palcov, predávanými v pevninskej Číne, s podielom na trhu 27,7 %. Na zámorských trhoch, po úspešnom uvedení smart televízorov na trhoch v Indii, Indonézii a Rusku, spoločnosť Xiaomi v roku 2020 predstavila smart televízory vo Francúzsku, Poľsku a iných kľúčových trhoch a ešte viac sa chopila veľkej príležitosti na zámorskom trhu.
Spoločnosť Xiaomi venovala viac zdrojov na produkty IoT, ktoré zlepšujú vzájomné prepojenie v smart domácnosti a pokračovala v uvádzaní produktov, ktoré boli na trhu dobre prijaté. V roku 2020 prekročili globálne dodávky našich reproduktorov AI 10 miliónov kusov, zatiaľ čo dodávky WiFi routerov prekročili 15 miliónov kusov. Podľa „IDC PRC Quarterly Smart Home Device Tracker, 2020 Q3“ sa spoločnosť Xiaomi zaradila v treťom štvrťroku 2020 v rámci dodávok do pevninskej Číny medzi tri najlepšie spoločnosti v rôznych kategóriách dodávaných smart zariadení, vrátane čističiek vzduchu, robotických vysávačov, inteligentných kamier a inteligentného osvetlenia.
Príjmy z Internetu vecí (IoT) a produktov pre životný štýl na zámorských trhoch pokračovali v silnom trende rastu. K 31. decembru 2020 Skupina predávala svoje IoT produkty a produkty pre životný štýl vo viac než 80 krajinách a regiónoch. Od štvrtého štvrťroku 2020 spoločnosť Xiaomi predstavila na zámorskom trhu rad nových produktov, napríklad Mi elektrickú kolobežku Pro 2 Mercedes-AMG Petronas F1 Team Edition. Do budúcnosti si Skupina kladie za cieľ posilniť svoju pozíciu na zámorských trhoch a globálnym používateľom priniesť širokú škálu skvelých a inovatívnych produktov. Pôsobením svojej značky a distribučných kanálov sa spoločnosť Xiaomi zameriava na podporu krížového predaja medzi produktami IoT a smartfónmi a na získanie väčšieho podielu na zámorskom IoT trhu.
Budovaním globálneho ekosystému smart spôsobu života sústredeného na smartfóny Skupina pokračovala v realizovaní stratégie „Smartphone × AIoT“. K 31. decembru 2020 dosiahol počet pripojených zariadení IoT (okrem smartfónov a prenosných počítačov) na našej platforme AIoT 324,8 milióna kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 38,0 %. Počet používateľov s piatimi a viacerými zariadeniami, pripojenými na našu platformu AIoT (okrem smartfónov a prenosných počítačov) dosiahol číslo 6,2 milióna, čo predstavuje medziročný nárast o 52,9 %. V decembri 2020 dosiahol náš AI asistent 86,7 miliónov MAU (mesačných aktívnych používateľov), čo predstavuje medziročný nárast o 43,5 %, a počet MAU (mesačných aktívnych užívateľov) našej Mi Home aplikácie dosiahol 45 miliónov, čo predstavuje medziročný nárast o 22,1 %.
Internetový obchod prudko zvyšuje svoju ziskovosť
V roku 2020, tržby Skupiny zo segmentu internetových služieb dosiahli 23,8 miliárd čínskych jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 19,7 %. Vo štvrtom štvrťroku 2020 dosiahli príjmy z internetových služieb 6,2 miliárd čínskych jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 8,4 %.
V roku 2020, globálna základňa používateľov internetu spoločnosti Xiaomi naďalej prudko rástla. V decembri 2020 počet mesačných aktívnych používateľov softvéru MIUI medziročne vzrástol o 28 % na 396,3 miliónov, zatiaľ čo počet mesačných aktívnych používateľov softvéru MIUI v pevninskej Číne dosiahol 111 miliónov. Keďže dodávky smartfónov do pevninskej Číny naďalej rástli, v januári 2021 stúpal aj počet mesačných aktívnych užívateľov softvéru MIUI v pevninskej Číne až na 114,5 miliónov. Zároveň naďalej rapídne rástol počet používateľov televízneho internetu. V decembri 2020 dosiahol počet mesačných aktívnych používateľov smart televízorov a Mi Boxu 40,9 miliónov, čo predstavuje medziročný nárast o 48 %. K 31. decembru 2020 sa počet predplatiteľov televízie medziročne zvýšil o 14,4 % na 4,3 milióna.
V roku 2020 dosiahli príjmy z reklamy 12,7 miliárd čínskych jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 19,2 %. Vo štvrtom štvrťroku 2020 dosiahli príjmy z reklamy štvrťročné rekordné maximum 3,7 miliárd čínskych jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 23,1 %. Spoločnosť Xiaomi bude naďalej klásť najvyššiu prioritu na používateľský dojem, pretože to vylepšuje algoritmy a odporúčania obsahu.
Vo štvrtom štvrťroku 2020 zisky za zámorské internetové služby medziročne vzrástli o 55,1 % na 0,9 miliárd čínskych jüanov, čo predstavuje 14,1 % z celkových výnosov za internetové služby. Spoločnosti Xiaomi bude naďalej rozširovať svoju zámorskú základňu používateľov a obohacovať ponuky internetových služieb, s cieľom podporiť rast internetových služieb v zámorí.
Ešte viac posilnené možnosti kanálov na zámorských trhoch
V roku 2020, príjmy spoločnosti Xiaomi zo zámorských trhov medziročne vzrástli o 34,1 % na 122,4 miliardy čínskych jüanov, čo predstavuje 49,8 % z celkových výnosov. Vo štvrtom štvrťroku 2020 naše príjmy zo zámorských trhov vzrástli o 27,6 % na 33,8 miliárd čínskych jüanov, čo predstavuje 47,9 % z celkových výnosov. K 31. decembru 2020 sa produkty Skupiny predávali vo viac ako 100 krajinách a regiónoch po celom svete. Podľa spoločnosti Canalys sa spoločnosť Xiaomi vo štvrtom štvrťroku 2020 zaradila medzi päť najlepších predajcov, keďže v rámci kategórie smartfónov dodáva do 54 krajín a regiónov po celom svete.
Spoločnosť Xiaomi v roku 2020 naďalej naberala potenciál na hlavných trhoch po celom svete. Podľa spoločnosti Canalys sa spoločnosť Xiaomi, čo sa dodávok smartfónov týka, umiestnila v štvrtom štvrťroku 2020 v Európe v prvej trojke už tretí štvrťrok po sebe, s trhovým podielom 15,3 %. Skupina sa tiež poprvýkrát umiestnila na 1. mieste v strednej a východnej Európe, keď dodávka smartfónov zaznamenala medziročný nárast 17,5 % a dosiahla 24,7 % trhový podiel. V západnej Európe si spoločnosť Xiaomi udržala pozíciu medzi troma najlepšími predajcami smartfónov, keď počet dodávok smartfónov sa medziročne zvýšil o 57,3 % a dosiahol 10,9 % trhový podiel. Obzvlášť dodávky smartfónov Xiaomi do Španielska sa umiestnili na prvej priečke už po štvrtý, za sebou nasledujúci štvrťrok a dosiahli 27 % trhový podiel. Okrem toho sa Skupine vo štvrtom štvrťroku 2020 medziročne zvýšili dodávky smartfónov o 86,2 % vo Francúzsku, o 61,6 % v Taliansku a o 139,8 % v Nemecku.
Podľa spoločnosti Canalys sa spoločnosť Xiaomi v Indii umiestnila v rámci dodávok smartfónov v štvrtom štvrťroku 2020 na prvom mieste už 13. štvrťrok po sebe s trhovým podielom 27,4 %. Vo štvrtom štvrťroku 2020 Skupina tiež zaznamenala významný rast na ďalších rýchlo sa rozvíjajúcich trhoch. Podľa spoločnosti Canalys sa spoločnosť Xiaomi v Latinskej Amerike umiestnila v rámci dodávok smartfónov vo štvrtom štvrťroku 2020 na štvrtom mieste, s medziročným rastom 215,4 %. Trhový podiel v tomto regióne sa vo štvrtom štvrťroku 2020 vyšplhal na 9,1 % z pôvodných 2,7 % vo štvrtom štvrťroku 2019. Vo štvrtom štvrťroku 2020 obsadili dodávky smartfónov na Blízky východ a do Afriky štvrté miesto.
V roku 2020 si spoločnosť Xiaomi ešte viac posilnila možnosti kanálov na zámorských trhoch. Skupina predala viac než 16 miliónov smartfónov prostredníctvom online kanálov na zámorských trhoch s výnimkou Indie, čo predstavuje 90 % medziročný rast. Skupina navyše predala viac než 9 miliónov smartfónov prostredníctvom prepravných spoločností na zámorských trhoch s výnimkou Indie, čo predstavuje 380 % medziročný rast.
Zvýšenie investícií do výskumu a vývoja
Technologické inovácie sú základným kameňom udržateľného rastu spoločnosti Xiaomi a Skupina nikdy neprestane vyvíjať špičkové technológie. V januári 2021 už tretí rok po sebe spoločnosť Clarivate Analytics zaradila spoločnosť Xiaomi do zoznamu „Top 100 globálnych inovátorov“. V januári 2021 inžinierske tímy Skupiny získali cenu „2020 Xiaomi Million Dollar Technology Award“ za ich prínos k vývoju 120 W technológie rýchleho nabíjania a funkcií ochrany súkromia v softvéri MIUI, čím sme vyjadrili svoje uznanie a podporu našim technickým talentom. V roku 2021 bude spoločnosť Xiaomi pokračovať v rozširovaní investícií a nábore ďalších technikov na posilnenie výskumných a vývojových možností.