Čo robiť, ak útočník predstiera, že je kriminálna polícia a žiada od vás údaje?
Tatra banka upozorňuje, že v rámci monitorovania phishingových útokov v bankovom sektore zaznamenali podvodné konanie, tzv. vishing.
Vishing je spôsob získavania citlivých bankových informácií cez telefón. Cieľom útočníka je u svojej obete vytvoriť pocit dôvery a naliehavosti tak, aby prezradila svoje údaje.
V súčasnosti útočník predstiera, že je kriminálna polícia a snaží sa od vás získať dôverné informácie týkajúce sa vášho účtu a prihlasovacie údaje do elektronického bankovníctva.
Aby pôsobil podvodník dôveryhodne, vykoná prepojenie na iné osoby, ktoré sa vám predstavia ako call centrum Tatra banky. V skutočnosti ide spolupracujúcich útočníkov, ktorí rozhodne nie sú zamestnancami banky.
Banka ani polícia nikdy nežiada citlivé osobné a bankové informácie v telefonickej konverzácii. Telefónne číslo DIALOG Live vždy zadajte do mobilu sami, nikdy sa nenechávajte prepájať od iných subjektov.
V prípade, že sa stretnete s týmto typom podvodného konania, kontaktujte pracovníkov Tatra banky na e-mailovej adrese [email protected] alebo neodkladne kontaktujte DIALOG Live. Pomôžete tak sebe aj ostatným.
Zdroj: Tatra banka
Podobné články
OPPO Reno15: Tieto smartfóny očakávame, prídu aj do Európy
TOP 10 najobľúbenejších filmov na internete – 51. týždeň
TCL na CES 2026 ukáže budúcnosť zobrazovacích technológií a AI ekosystémov
VPN v Európe pod tlakom: EÚ zvažuje rozšírenie logovania dát
Prečo firmy prechádzajú na platformové riešenia mobility ako Bolt Business?