Tatra banka upozorňuje, že v rámci monitorovania phishingových útokov v bankovom sektore zaznamenali podvodné konanie, tzv. vishing.

Vishing je spôsob získavania citlivých bankových informácií cez telefón. Cieľom útočníka je u svojej obete vytvoriť pocit dôvery a naliehavosti tak, aby prezradila svoje údaje.

V súčasnosti útočník predstiera, že je kriminálna polícia a snaží sa od vás získať dôverné informácie týkajúce sa vášho účtu a prihlasovacie údaje do elektronického bankovníctva.

Aby pôsobil podvodník dôveryhodne, vykoná prepojenie na iné osoby, ktoré sa vám predstavia ako call centrum Tatra banky. V skutočnosti ide spolupracujúcich útočníkov, ktorí rozhodne nie sú zamestnancami banky.

Banka ani polícia nikdy nežiada citlivé osobné a bankové informácie v telefonickej konverzácii. Telefónne číslo DIALOG Live vždy zadajte do mobilu sami, nikdy sa nenechávajte prepájať od iných subjektov.

V prípade, že sa stretnete s týmto typom podvodného konania, kontaktujte pracovníkov Tatra banky na e-mailovej adrese issecurity@tatrabanka.sk alebo neodkladne kontaktujte DIALOG Live. Pomôžete tak sebe aj ostatným.

Zdroj: Tatra banka

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.