Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Globálna analytická spoločnosť  J. D. Power zverejnila nový rebríček vernosti zákazníkov 2021 U.S. Automotive Brand Loyalty Study. Prvá priečka v kategórii prémiových značiek patrí už po tretíkrát Lexusu.

Znamená to, že v priebehu 12 mesiacov majitelia automobilov Lexus najčastejšie vymieňali svoje auto za vozidlo rovnakej značky v kategórii luxusných značiek na americkom trhu.  Rebríček bol zostavený na základe informácií o nákupe automobilov od júna 2020 do mája 2021 a  cieľom bolo zistiť, koľko vodičov si pri kúpe nového modelu vybralo rovnakú značku.  Údaje v databáze Power Information Network zohľadňovali všetky ročníky a  modely predané a kúpené v danom období na americkom trhu. Rebríček zostavili po tretíkrát.

V prémiovom segmente si v tomto smere najlepšie počínala značka Lexus, pre ktorú sa pri výbere nového auta opätovne rozhodlo  51,6 percent kupujúcich. Japonská značka debutovala na americkom trhu v roku 1989 a ponúkla zákazníkom nielen luxusný sedan LS, ale aj dovtedy nevídanú kvalitu obsluhy v autosalónoch.  Je založená na tradičnej japonskej pohostinnosti Omotenashi a Lexus ju dodržiava dodnes.

Druhé miesto v tohtoročnom rebríčku J. D. Powervprémiovej triedeobsadiloPorsche, ktorého modely si vybralo  50,2 percent majiteľov tejto značky. Tretie miesto patrí značke Mercedes-Benz (47 percent), na ďalších sa umiestnili  BMW a Audi.

V zostave obľúbených značiek tohtoročného rebríčka U.S. Automotive Brand Loyalty Study dominovali japonské značky. K automobilom tej istej značky sa najčastejšie vracali zákazníci Subaru (61,8 percent). Druhé miesto obsadila Toyota (61,1 percent). Stupienok víťazov uzatvára  Honda (59,3 percent), ktorá je štvrtou najčastejšie kupovanou značkou v Spojených štátoch. Na ďalších miestach sa umiestnili značky domácich výrobcov – RAM (56,8 percent) a líder amerického trhu Ford (53,9 percent).

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.