Praktika, ktorá sa dala očakávať s príchodom lepšej modifikácie hlasu syntézou.
Avšak, priznávame, že sme ju nečakali tak rýchlo, možno viac vo filmoch. Portál Lifehacker upozornil na to, že aktuálne vzniká nový typ podvodu. Telefonické hovory cez automatizované systémy s vyžiadaním súhlasu. Funguje to trochu inak ako automatizované hovory z pre nás exotických krajín. Tam ste akože zmeškali hovor a chceli ste zavolať naspäť, no volali ste na špeciálne číslo, ktoré má vysokú minútovú tarifikáciu a časť poplatkov išlo práve podvodníkom.
Teraz to funguje tak, že hlas sa vás opýta „počujete ma dobre?“ a keď odpoviete áno, získajú váš autentický hlas a defacto súhlas. Ten sa dá ďalej zneužiť. Objavila sa informácia, že k tomuto sa ešte môže objaviť dôvetok „Mám problém so svojou náhlavnou súpravou“. Takto vlastne zdvihnete telefón bez starostí, u nás totiž za prichádzajúce volania až na výnimky neplatíte (špeciálne volania cez ústredňu, kde ale pred prijatím hovoru musíte potvrdiť, že súhlasíte, že daný hovor zaplatíte vy).
Ďalšie prípady sa môžu objavovať cez Messenger. O týchto podvodoch sme už písali a vyžadovali kliknutie na odkaz v komunikácii od vášho kontaktu. Sami sa stávame pokusom o podvody, kedy nás kontaktuje cez Messenger nejaký účet na tejto sociálnej sieti s cieľom nadviazať obchodný vzťah. Správa zo začiatku vyzerá nevinne a tak potvrdíte možnosť kontaktu, teda aj daný „človek“ sa pridá zo sekcie Žiadosti o kontakt“ do štandardného zoznamu v tejto aplikácii.
My sme to vyskúšali, nakoľko reálne nie je vždy jasné, či ide o podvod alebo zahraničný kontakt, s ktorými bežne pracujeme. Odpoveď sure nebola pre kontakt či lepšie povedané stroj dostatočná a tak na druhý deň prišla odpoveď, v ktorej sme boli priamo navádzaný na to, aby sme odpovedali áno. Otázkou je, čo by z kusu textu daný stroj mal ale toto je jedna z foriem.
Našťastie ešte žijeme v dobe, ktorá umožňuje umelú inteligenciu rozpoznať na základe toho, že nie je tak vzdelaná a konverzácia s ňou je neprirodzená a riadne kostrbatá.
Zdroj: Lifehacker
Prečítajte si aj: