Je to športové auto, plné emócií a firma si od jeho predaja aj na našom trhu veľa sľubuje.

Má nový typ karoséria, svietenia, digitalizácie, pohodlia a aj viac viac priestoru pre posádku. Nové Taigo so zameraním na štýl a emócie dopĺňa súčasné produktové portfólio popri modeloch Polo a T-Cross v segmente a snaží sa zaujať nových zákazníkov. Ide o auto segmentu B, čo je najrýchlejšie rastúca skupina vozidiel oslovujúcich širokú masu.

Taigo je nižší a dlhší ako T-Cross ale pri rovnakej svetlej výške a súčasne vyšší a priestrannejší ako Polo. Tým zaujíma pozíciu ako trendový crossover medzi mestským SUV T-Cross a menším Polo s karosériou typu hatchback. Okrem karosérie v štýle kupé zaujme aj markantným dizajnom predného a zadného nárazníka.

Dlhý rázvor 2566 mm zabezpečuje členom posádky pohodlnú, mierne zvýšenú polohu na sedadlách. Oproti modelom Polo a T-Cross je rázvor predĺžený iba minimálne – o 2, respektíve 3 milimetre. Krátke previsy karosérie dodávajú modelu Taigo s dĺžkou 4266 mm, výškou 1494 mm a šírkou 1757 mm energické a športové proporcie.vPredný previs má dĺžku 844 mm, zadný previs 856 mm. Rozchod kolies vpredu je 1531 mm, vzadu 1516 mm.

Medzi prednými a zadnými sedadlami majú aj osoby vysokého vzrastu príjemne veľký priestor na nohy, normovaná vzdialenosť medzi operadlom predného a zadného sedadla je 792 mm.vAj na výšku majú všetci členovia posádky dostatok miesta. Nad sedadlom vodiča je výška stropu 1019 mm, nad zadným sedadlom 964 mm.

Exteriér

Bočnú siluetu charakterizuje dlhá strecha, ktorá smerom dozadu elegantne splýva a nad zadným oknom prechádza do spojlera na zadnej hrane. Čierny rám bočných okien znižuje vizuálne ťažisko automobilu. K výrazným detailom patrí dlhý pás bočných okien so spodnou líniou zdvíhajúcou sa smerom dozadu.

Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo

Taigo je sebavedomý malý automobil, ktorý svojim formátom atakuje aktuálnu hranicu nižšej strednej triedy. Vďaka svojmu modernému, športovému dizajnu má charizmatický vzhľad.

Pri verziách „Life“ a „Style“ je v nárazníku chrómová lišta, LED svetlomety do hmly trojuholníkového tvaru sú vysunuté ďaleko do bokov nárazníka a majú vertikálnu orientáciu.

Čierne plastové prvky v spodnej časti nárazníka plynulo nadväzujú na odsadené plastové lemy blatníkov. Tieto prvky dodávajú karosérii modelu Taigo robustný vzhľad SUV. 

Pri výbave R-Line majú nárazníky charakteristický dizajn „R-Line“. Vpredu sú to lesklé čierne lišty okolo spodnej mriežky na vstup chladiaceho vzduchu do motorového priestoru a okolo LED svetlometov do hmly.

Taigo vo verzii vybavenia Style má sériovo adaptívne LED svetlomety „IQ.LIGHT LED-Matrix“ a osvetlenú lištu na maske chladiča. Nové svetlá majú nápadnú svetelnú grafiku cez deň aj v noci.

Každý svetlomet zhora a zdola lemuje pás denného svetla. Dlhší horný pás plynulo nadväzuje na dekoračnú lištu na hornej hrane masky chladiča, kratší dolný pás plynulo prechádza do svietiacej lišty integrovanej do strednej lamely masky. Tým sa vytvára štylistické premostenie k elektrickým modelom radu ID., ako aj novým modelom Golf, Arteon, Tiguan Allspace a Polo, ktoré tiež môžu mať na želanie tento charakteristický LED pás.

V zadnej časti Taigo sériovo úzke dvojdielne LED zadné skupinové svetlá. Vonkajšie diely sú zasadené do blatníkov, vnútorné diely na dverách batožinového priestoru sú navzájom prepojené. Zadné svetlá majú čierne orámovanie. Navzájom prepojené zadné svetlá dodávajú vozidlu markantný vzhľad, priebežný svietiaci pás zvýrazňuje šírku karosérie a dodáva vozidlu hodnotný vzhľad.

V prípade výbavy R-Line sa v zadnom nárazníku na obidvoch stranách nachádzajú dvojité chrómované dizajnové prvky a medzi nimi lesklý čierny difúzor.

Interiér

Plne digitálny a „always on“ Taigo prichádza s rozličnými digitálnymi funkciami ako napríklad digitálny združený prístroj Digital Cockpit, systémy infotainmentu generácie MIB3, ako aj služby We Connect Plus a dodatočne aktivovateľné funkcie (Functions on Demand).

Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo

Pri všetkých systémoch sa dá za príplatok objednať indukčná nabíjačka smartfónu. Dotykový ovládací panel voliteľnej dvojzónovej automatickej klimatizácie „Climatronic“ sa so svojim dizajnom plynulo začleňuje do moderného dizajnu veľkoplošných displejov v kokpite.

Ovládací panel má dotykové plochy a posúvače v podobnom vyhotovení ako vo väčších modeloch Tiguan, Passat a Arteon, čím zvýrazňuje vysokú kvalitu interiéru malého crossovera.

Základný objem batožinového priestoru je 438 litrov, čo je viac ako poskytuje kompaktný Golf. Po sklopení objem batožinového priestoru je 1222 litrov.

Vybavové stupne

Volkswagen nanovo skoncipoval svoje verzie vybavenia pre všetky modely, vďaka čomu je ponuka prehľadnejšia. Ide o „Life“, „Style“ a „R-Line“. Prvky, ktoré favorizuje väčšina zákazníkov sú teraz súčasťou sériového vybavenia.

Sériové vybavenie verzie „Life“ obsahuje:

 – LED predné svetlomety a LED zadné svetlá,

 – Kožený multifunkčný volant a klimatizáciu „Climatic“,

 – Elektricky ovládané, vyhrievané a sklopné vonkajšie spätné zrkadlá,

 – Parkovacie senzory vpredu a vzadu.

Bezpečnostné vybavenie zahŕňa asistenčné systémy „Front Assist“ a „Lane Assist“ Súčasťou sériového vybavenia všetkých verzií modelu Taigo je digitálny združený prístroj „Digital Cockpit“. Má farebný LCD displej s vysokým rozlíšením a uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov).

Základný audiosystém „Composition Colour“ s farebným dotykovým displejom 16,5 cm (6,5 palca) umožňuje príjem analógového a digitálneho (DAB+) rádia, integráciu smartfónu cez Bluetooth a App-Connect, ako aj využívanie online služieb  We Connect Plus (na 3 roky bezplatne). Na pripojenie a nabíjanie smartfónu sú k dispozícii rozhrania USB-C – 2 vpredu a 2 vzadu.

Motory

K dispozícii je jeden trojvalec a jeden štvorvalec. Taigo, ktorý má zásadne pohon predných kolies a v ponuke s dvoma turbodúchadlom prepĺňanými benzínovými motormi s priamym vstrekovaním paliva.

Trojvalec 1.0 TSI výkon 81 kW (110 k),

Štvorvalec 1.5 TSI výkon 110 kW (150 k) – nie však pre výbavu Life

Menší motor sa štandardne montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, na želanie so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG, ktorá je pri väčšom motore štandardom.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.