Tatra banka od 30. apríla zmenila účet s balíkom služieb Tatra PersonalTB na Účet pre modrú planétuTB. Zmena nastáva po dlhých rokoch a nás zaujímali dôvody zmeny a tiež to, čo tým získajú klienti Tatra banky.
Výška základného mesačného poplatku za účet pritom zostala bez zmeny. K novému produktu získate nové funkcionality, ktoré sú zamerané na životné prostredie. V stratégii Tatra banky hrá dôležitú úlohu ekológia, ochrana životného prostredia, ale aj kultúra a oslava ľudského talentu. Aj preto sme sa so zástupcami Tatra banky stretli v priestoroch Slovenskej národnej galérie.
Tatra banka sprevádza klientov na ceste k udržateľnosti
V minulom roku Tatra banka uviedla koncept #premodruplanetu, ktorý predstavuje komplexný prístup k téme spoločenskej zodpovednosti. V súčasnosti ešte viac záleží na tom, ako všetci spoločne prispejeme k lepšej budúcnosti.
O novom Účte pre modrú planétu sme hovorili s Petrom Matúšom, členom predstavenstva, ktorý zodpovedá za retailové bankovníctvo Tatra banky. „Téme ESG (Environment, Social, Governance) sa venujeme dlhodobo a prejavovalo sa to v minulosti hlavne cez podporu kultúry a rozvojom inovácií, ktoré sú v našej DNA. Avšak aj environmentálna téma postupom času naberá na čoraz väčšej vážnosti. Dnes už nestačí hovoriť o tom, že sme zelení a že podporujeme výsadbu lesov. Cítili sme potrebu dať ekologickú tému do konkrétneho rámca a dostať ju aj do života našich klientov. Tak, aby to dávalo skutočne praktický zmysel. V Tatra banke sme napríklad začali dôsledne využívať recyklovaný papier, vydali sme zelené dlhopisy, začali sme používať autá s elektrickým alebo hybridným pohonom, zaviedli sme v rámci priestorov svietidlá s nižšou energetickou spotrebou a podobne. Toto všetko sú zmeny, ktoré berieme ako prvý krok. Prirodzene sme sa však zamýšľali aj nad tým, ako obohatiť náš produkt – aplikáciu pre mobilné bankovníctvo – o funkcie zamerané na ochranu životného prostredia.
Je potrebné to robiť veľmi citlivo, aby z toho nakoniec nebola snaha byť zeleným za každú cenu. Aj preto sme v našej aplikácii dali možnosť niektoré z týchto funkcií v nastaveniach aplikácie vypnúť. Nie každého klienta to zaujíma. Avšak existuje veľká skupina, ktorá čaká na takéto oslovenie a sú pripravení zmeniť svoje správanie. Presne o to nám ide.“
Viac inovácií a služieb za rovnakú cenu účtu
Cena Účtu pre modrú planétuTB zostáva rovnaká ako za balík služieb Tatra PersonalTB. Zahŕňa všetky produkty a služby ako doteraz a navyše prináša inovatívne služby. Vďaka nim môžete aktívne sledovať ich vplyv na našu planétu a tiež sa tešiť z odmeny za udržateľné nákupy. Nová služba v mobilnej aplikácii Tatra banka zobrazuje odhadovanú uhlíkovú stopu platby uskutočnenej debetnou kartou a tipy na jej zníženie. Debetné karty Tatra banka obohatila o službu My Benefit #premodruplanetu. Čím viac klienti platia svojou platobnou kartou za produkty a služby z kategórie označovanej ako udržateľné, tým viac získajú späť vo forme odmeny. Program odmeňovaniaTB po novom zohľadňuje len to, koľko produktových kategórií v Tatra banke máte.
Digitálne inovácie, aj keď už voči minulosti nie sú zahrnuté v Programe odmeňovaniaTB zostávajú prioritou a Tatra banka ďalej pracuje na ich vylepšovaní. Digitálne inovácie sa totiž už stali prirodzenou súčasťou života klientov Tatra banky a môžu ich využívať bez obmedzení. Bližšie informácie nájdete na webovej stránke.
Ďalšie novinky v mobilnej aplikácii Tatra banka
Najnovšia verzia mobilnej aplikácie Tatra banka prináša digitalizáciu ďalších služieb, ktoré budú prispievať k zlepšenému komfortu. Napríklad z dôvodu poškodenia alebo straty platobnej karty, podávajú klienti v pobočke mesačne takmer 5 000 žiadostí o vydanie náhradnej karty. Nová verzia mobilného bankovníctva umožňuje priamo v aplikácii Tatra banka požiadať o bezplatné vydanie náhradnej karty, ktorá je pripravená na používanie takmer okamžite. To je veľké zlepšenie.
V novej verzii aplikácie nájdete aj informácie o nastavených výpisoch k svojmu bežnému účtu. Tiež zistíte aj vami zadané heslo na otvorenie výpisu zasielaného na email. To patrí k veľmi častej požiadavke pri volaní na kontaktné centrum. Teraz si heslo overíte priamo vo vašej mobilnej aplikácii a nemusíte nikam telefonovať.
Chatbot AdamTB ďalej rozširuje svoje vedomosti v oblasti výpisov k bežnému účtu alebo ku kreditnej karte a aj doplnkového dôchodkového sporenia. O tomto budeme ešte detailnejšie informovať neskôr.
Novinkou je aj možnosť zobraziť si informácie o cene vášho účtu. V detaile účtu uvidíte, aký poplatok za jeho vedenie po zohľadnení zliav v zmysle nového Programu odmeňovaniaTB budete platiť na konci mesiaca.
O novinkách sme sa rozprávali s Lukášom Mochňákom, vedúcim oddelenia mobilných aplikácií. „Tento projekt bol unikátny. Pri vývoji novej verzie mobilnej aplikácie sme zobrali do rúk platobné karty a skúšali to v praxi. Nebolo to ľahké, navštívili sme naozaj veľa obchodov, aby sme to dobre otestovali. Niektoré operácie pritom ešte stále nemajú pridelenú uhlíkovú stopu.
Novú verziu mobilnej aplikácie zverejníme v prvej polovici mája. Nasledovať bude ďalšia verzia mobilného bankovníctva, ktorá prinesie uhlíkovú stopu v zozname transakcií a prinesie detailnejší výpočet poplatku v Programe odmeňovania. Zistíte, ako sa váš poplatok vypočítal, aké produkty máte a aké by ste si mohli kúpiť. Táto verzia príde na trh v priebehu jedného mesiaca. V septembri/októbri prinesieme na trh aplikáciu, ktorá už bude riešiť uhlíkovú stopu úplne komplexne vrátane podpory kreditných platobných kariet.“
Článok je pripravený v spolupráci s Tatra bankou.