Oživujú rozprávky pre deti prostredníctvom technológií, ktoré rozpoznajú prečítané kľúčové slová a vytvoria k nim hudobný a zvukový doprovod. Aplikáciu Readmio, ktorá je momentálne dostupná na Slovensku, v Českej republike a vo Veľkej Británii si stiahlo už viac ako 300-tisíc rodičov. Startup chce už v budúcom roku expandovať do Nemecka a Poľska. K tomu mu pomôže investícia vo výške 1,1 milióna eur.
„Sme veľmi radi, že sa nám podarilo získať investíciu, ktorá nás podporí v ďalšom raste. Posledný rok sme sa sústredili predovšetkým na rozšírenie ponuky príbehov. Spustili sme nové kategórie rozprávok, ktoré sa venujú napríklad vede, ekológii, prírode alebo vzťahom. Dnes rodičia v aplikácii nájdu viac ako 350 rozprávok v slovenskom a českom jazyku a viac ako 250 v angličtine. Veľkú radosť nám robí to, že používatelia, ktorí si predplatili aplikáciu, využívajú aj jej ďalšiu funkciu – nahrávanie prečítaných rozprávok v podobe zvukovej stopy. Naši predplatitelia nahrali už 44-tisíc vlastných audio príbehov, ktoré môžu ich deti počúvať aj v neprítomnosti rodičov,” hovorí Jozef Šimko, CEO aplikácie Readmio.
Investíciu vo výške 1,1 milióna eur zastrešili dva stredoeurópske VC fondy. Investičné kolo vedie fond Zero Gravity Capital, ktorý spadá pod investičné aktivity Zero One Hundred. Druhým investorom je Depo Ventures. Peniaze plánuje Readmio využiť najmä na marketingové aktivity. Hlavným cieľom je preraziť a získať používateľov na nových trhoch, rozšíriť funkcie aplikácie a nadviazať nové partnerstvá.
„Z investičného pohľadu Readmio ponúka vyváženú kombináciu ojedinelého technologického riešenia, aktuálnej pozície market-makera, skúseného tímu založeného na úspešných podnikateľoch a jednoducho škálovateľných obchodných modelov. Doterajšie dosiahnuté výsledky, popularita a organické šírenie produktu medzi používateľmi len podporili naše investičné rozhodnutia,” hovorí Vít Hanuš, general partner Zero One Hundred, pod ktorého investičné aktivity spadá fond Zero Gravity Capital.
Dôraz na rozšírený marketing a strategické partnerstvá
Pre Readmio je kľúčové budovanie strategických partnerstiev. Jedným z hlavných je partnerstvo s nemeckým výrobcom reproduktorov pre deti s názvom Tonies. „Po novom môžeme deťom dopriať ešte lepší zážitok sprievodných zvukových efektov a hudby pri čítaní rozprávok. Pomocou aplikácie Readmio môžu navyše používatelia poslať svoje zvukové nahrávky do aplikácie MyTonies a prehrať ich cez Toniebox. Túto funkciu si deti obľúbili, keďže rady počúvajú rozprávky sprevádzané hlasom rodičov či starých rodičov. Spolupráca so spoločnosťou Tonies je príležitosťou sa zviditeľniť, keďže sa považuje za jednu z najrýchlejšie rastúcich hračkárskych spoločností v Európe a teraz plánuje preraziť aj v Amerike. Podobné partnerstvá pomáhajú osloviť potenciálnych zákazníkov obom stranám,” vysvetľuje spoluzakladateľ Ilya Novodvorskiy, ktorý sa v Readmio venuje nadväzovaniu strategických partnerstiev.
Rastu spoločnosti a získaniu nových používateľov pomôže aj nový CMO Július Vencel. V minulosti zastával rovnakú pozíciu aj v spoločnosti PowerPlay Studio, kde dohliadal na vývoj športových hier pre používateľov z celého sveta. Július sa od pripojenia do Readmio v septembri tohto roka venuje získaniu nových zákazníkov a monetizácii biznisu. Jeho úlohou je v budúcnosti zvýšiť počet používateľov doma i v zahraničí, napríklad prostredníctvom ASO, teda optimalizácie organického dosahu aplikácie na online marketplace.
Interaktívne čítanie pre školy a škôlky
Jednou z posledných novinek je reakcia Readmio na rastúci záujem o ich aplikáciu z materských škôl a prvých ročníkov základných škôl. Zakladatelia startupu sa preto rozhodli ponúknuť im predplatné a prístup ku všetkým príbehom, a tiež možnosti nahrávania a ukladania ich zvukových stôp na celý rok zadarmo.
„Veľmi nás potešilo, keď sme zistili, že naše príbehy čítajú učitelia deťom v škôlkach a školách. Rozhodli sme sa im preto venovať predplatné so všetkými príbehmi na celý rok zdarma. Stačí sa nám ozvať a radi to umožníme všetkým škôlkám a školám v krajinách, kde pôsobíme,” doplňuje Šimko, ktorý v minulosti spoluzakladal a riadil aj vývojovú spoločnosť INLOOPX, dnes vlastnenú svetovým GEN Digital (bývalý AVAST). Readmio bolo spustené v roku 2020 a jeho dnešný tím sa skladá z 10 členov. Po úspešnom otestovaní konceptu aplikácie v Česku a na Slovensku sa v marci tohto roka rozhodli expandovať tiež do Veľkej Británie. Ich mobilnú aplikáciu si už stiahlo 300-tisíc ľudí, ktorí prečítali 2,7 milióna rozprávok. Aplikáciu dnes využívajú tisíce predplatiteľov u nás i v zahraničí. Startup získal doposiaľ investície vo výške 1,6 milióna eur. Prvým investorom boli slovenskí Zaka Ventures.