Počas našej návštevy v Poľsku sme sa rozprávali s viacerými špecialistami, najviac nás však zaujal Robert Piotr Hibner, Director of Digital Channels.

Piotr_Hibner-12Hovoril o nových technológiách v mBank ako je napr. biometrické prihlásenie do mobilnej aplikácie pomocou odtlačku prsta. V prípade systémov iOS (paradoxne v Poľsku majú tieto zariadenia menší podiel na trhu ako Windows Mobile) je už tento systém štandardizovaný a po jeho implementácii do prostredia mobilnej aplikácie mBank bola miera jeho využívania do jedného týždňa vyše 80 %. To však neplatí o svete Androidu, kde riešenie nie je štandardizované a miera jeho využívania v bankových aplikáciách je minimálna.

Hovoril aj to, že kľúčovou generáciou je Millennials, teda ľudia, ktorá sa narodili okolo prelomu tisícročia. Z ich denného programu totiž zaberá 3,5 hodiny surfovanie na internete, 3,25 hodiny komunikácia na sociálnych sieťach. Menej často napr. čítajú magazíny v papierovej podobe (pol hodinu). Najčastejšie komunikujú cez smartfón, Na tento výskum sa zameriavajú aj v mBank, je potrebné pripraviť aplikáciu, ktorá odpovedá dizajnom aj používaním týmto návykom.

Budúcnosťou sú mobilné platby, ktoré medziročne rastú takmer o 100 % a na to reagujú firmy ako VISA, MasterCard, Google, Microsoft a ostatní. Apple a Samsung majú alebo pripravujú vlastný platobný systém cez vlastné ekosystémy a na to všetko musí byť moderná aplikácia mBank pripravená. V Poľsku existuje špecializovaný systém BLIK, ktorý umožňuje platiť bez platobnej karty a najviac sa približuje systému s využitím NFC.

Jedna z našich otázok sa týkala autorizačného systému do mobilného bankovníctva. Chceli sme vedieť, ako to bude s možnosť rozpoznávania tváre používateľa cez prednú kameru s tým, že na rozpoznanie by bola naviazaná aj autentifikácia. mBank sa niečím podobným zaoberá, ale je ešte trochu skoro.

Hovorili sme aj o vývoji mobilnej aplikácie. mBank pôsobí na poľskom, českom a slovenskom trhu a tendencia je, aby na všetkých troch trhoch bola implementácia nových funkcií realizovaná súčasne. V slovenskej mobilnej aplikácii tak pribudne napr. video sprievodca, ktorý vysvetlí všetko potrebné a tiež expert, ktorý poradí pri využívaní ďalších služieb. To všetko samozrejme na diaľku, cez internet, bez čakania a vtedy, keď sa vám to najviac hodí.

Kľúčovým momentom mobilnej aplikácie mBank je a bude jednoduchosť. Viaceré informácie sú pritom dostupné aj bez prihlásenia, pokiaľ si to tak nastavíte.

mBank_Hibner_nowat

Aj na Slovensku existuje už kamenná pobočka mBank v bratislavskej Eurovei, pripravuje sa jej otvorenie v Žiline. Tieto priestory sú pritom budované tak, aby si tu našli miesto moderné technológie, mohli ste sa porozprávať so zástupcami banky, vybaviť pôžičku a pod. Svoje miesto si tu nájdu aj deti.

mB_0004_nowat

V Poľsku sa oplatilo napr. aj skĺbiť prepojenie medzi objednávaním dovolenky s ponukou cestovného poistenia. Tu je spätná väzba od klientov veľmi pozitívna.

mBank_Hibner2_nowat

Mobilná aplikácia je stále vo vývoji, dokonca sa realizujú tepelné mapy s využitím špeciálnych okuliarov, aby sa zistila miera používania jednotlivých prvkov. Rovnako sa vyhodnocuje aj využívanie jednotlivých platforiem a novo zavádzaných funkcií.

mBank_Hibner3_nowat

Tip: Viac o centrále mBank vo Varšave

mBank ako moderná banka založená na technológii

 

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.