Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Finančné produkty poznajú lepšie než ich rodičia, viac im dôverujú a využívajú moderné technológie. Tak fungujú vo svete financií mladí ľudia do 30 rokov z tzv. generácie Z podľa finančných sprostredkovateľov.

Podľa Michala Ďuriša, partnera sprostredkovateľskej spoločnosti Umbrella Group, výhodou klientov z generácie Z je, že sú na stretnutia vopred pripravení. „Vzhľadom na vek a neustály vývoj finančných produktov majú menej skúseností s produktmi, ktoré ich skłamali, než generácie pred nimi ako napríklad zle nastavené investície alebo životné poistenie. Výhodou je, že do komunikacie týkajúcej sa poistenia a investovania vstupujú s dôverou a zároveň sa zväčša v problematike viac orientujú, čo šetrí čas obom stranám.“  

Nemajú problém fungovať online

„Klienti, ktorí pracujú v nadnárodných firmách a bežne svoje pracovné povinnosti riešia online so svojimi kolegami v zahraničí, sú na online komunikáciu zvyknutí tak, že im to nepripadá už vôbec ako niečo neštandardné,“ hovorí Michal Ďuriš o skúsenostiach s generáciou Z, no zároveň dodáva: „Sprostredkovatelia musia byť empatickí a vedieť sa do istej miery prispôsobiť každému typu klienta, či vyžaduje osobné alebo online stretnutia. Na druhej strane, klient a sprostredkovateľ by si mali sedieť  aj ľudsky, inak vzťah nikdy nebude dlhodobo fungovať.“

Sociálne siete aj influenceri

Pre generáciu Z sú zdrojom získavania informácií o finančnom svete aj sociálne siete a platformy, ako je Facebook, Instagram, YouTube či TikTok. Často sa učia o finančných novinkách od domácich či zahraničných influencerov.

Trend potvrdzuje aj finančný sprostredkovateľ Filip Schlosser z poolu Umbrella Group, zakladateľ obľúbenej edukačnej stránky Financopedia na Instagrame.

„Keďže mladí klienti hľadajú informácie najmä online na internete a na sociálnych sieťach, založil som pred dvoma rokmi instagramový profil Financopedia. Snažím sa zrozumiteľnou formou vysvetľovať vývoj ekonomiky či aktuálne dianie na finančných trhoch. Zrejme to funguje, pretože aktuálne už máme vyše 25-tisíc followerov a neustále pribúdajú ďalší,“ vysvetľuje Filip Schlosser, ktorému s Financopediou pomáha už jeho vlastný tím.

Podľa neho sa klienti na Instagrame najviac zaujímajú o investovanie na akciových trhoch, životné poistenie a II. pilier. Pravidelne investujú na akciových trhoch okolo 100 eur mesačne.

„Keď ma klienti z generácie Z kontaktujú, najčastejšie už vedia, čo chcú, nemusím im veľa vysvetľovať. Stretnutia potom prebiehajú prevažne online formou, hypotéky riešime osobne kvôli legislatíve,“ uzatvára Filip Schlosser.

Výhodou pri online hovore je možnosť zdieľania obrazovky, čo je veľmi praktický spôsob, ako klientovi ukazovať rôzne pomôcky na vysvetlenie produktov.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.