- Tri modely získali segmentové ocenenia vrátane modelov Sportage a Forte
- Vozidlá Kia pre mainstreamový trh majú najmenej problémov po troch rokoch vlastníctva
- Významné ocenenie posilňuje silné výsledky značky Kia v štúdii J.D. Power
Kia America je už tretí rok po sebe značka číslo jedna masového trhu v americkej štúdii spoľahlivosti vozidiel J.D. Power 2023 po tom, čo majitelia nahlásili najmenej problémov s vozidlom po troch rokoch. K tomuto významnému oceneniu sa pridávajú tri víťazstvá v segmente pre model Forte (kompaktný automobil), Optima (vozidlo strednej veľkosti) a Sportage (kompaktné SUV). Tento najnovší úspech naďalej posilňuje reputáciu spoločnosti Kia v oblasti spoľahlivosti.
„Jedna vec je, že spoločnosť Kia je známa svojou spoľahlivosťou na svetovej úrovni, no druhá vec je, že to uznáva aj organizácia ako J.D. Power,“ povedal Sean Yoon, prezident a generálny riaditeľ spoločností Kia North America a Kia America. „Tieto ocenenia od J.D. Power sú potvrdením našej oddanosti vývoju spoľahlivých produktov. To, že sme boli 3 roky po sebe vyhlásení za top značku na masovom trhu, hovorí jasnou rečou, pretože naši zákazníci stoja za našimi produktmi na základe ich vlastných skúseností.“
Celoodvetvová štúdia skúma problémy, s ktorými sa za posledných 12 mesiacov stretli pôvodní majitelia trojročných vozidiel. Celková spoľahlivosť je určená počtom problémov na 100 vozidiel (PP100). Nižšie skóre teda odráža vyššiu úroveň spoľahlivosti. Štúdia pozostávala z 30 062 dokončených prieskumov a skúmala, ako sú na tom v súčasnosti vozidlá modelového roku 2020 z hľadiska kvality či výmeny komponentov.
„J.D. Power zbiera a zhromažďuje desaťtisíce zákazníckych hlasov od overených vlastníkov. Zákazníci Kia si chválili svoju skúsenosť s vozidlom po troch rokoch vlastníctva a zareagovali vysokým hodnotením kvality,“ povedal Doug Betts, prezident globálnej automobilovej divízie, J.D. Power. „Získanie ocenenia najspoľahlivejšej značky na masovom trhu už tretí rok po sebe, okrem ocenení pre Kia Sportage, Kia Forte a Kia Optima ukazuje, že Kia počúvala hlas zákazníka a dáva mu spoľahlivosť, po ktorej túžia.“
Štúdia pokrýva 184 špecifických problémových oblastí v deviatich hlavných kategóriách vozidiel: asistenčné systémy; skúsenosti vodiča; exteriér; klimatizácia; funkcie/ovládacie prvky/displeje; infotainment; interiér; hnacie ústrojenstvo; a sedadlá.