Aktuálne tvoria ženy takmer tretinu zo všetkých zákazníkov Škoda Auto Slovensko.
Za posledných päť rokov rastie počet zákazníčok, ktoré si objednávajú vozidlo podľa svojich preferencií. Podľa špecifikácií ide prevažne o druhé autá v rodine, dominujú totiž menšie modely a striedmejšie výbavy. Nezriedka ide napríklad o matky, ktoré vozia svoje ratolesti do školy či škôlky, alebo na ňom jazdia na nákupy. Najčastejšie sa autorizovaní predajcovia značky Škoda stretávajú pri odovzdávaní vozidiel s Janami a Máriami, nasledujú Kataríny a Zuzany. Typickým vozidlom slovenskej ženy je modrá Škoda Fabia vo výbave Ambition, s benzínovým motorom a manuálnou prevodovkou. Škoda Auto Slovensko prináša tieto štatistiky v súvislosti s blížiacim sa Dňom matiek, ktorý si pripomíname v túto nedeľu.
Takmer tretinu zákazníkov Škoda Auto Slovensko tvoria ženy, ich pomer v porovnaní s mužmi sa v posledných 5 rokoch zvyšuje. Ženské zákazníčky si vyberajú prevažne menšie modely vozidiel v základnej výbave a s nižšou cenou. To môže poukazovať na fakt, že zväčša ide v poradí o druhé auto v rodine. Medzi obľúbenými modelmi vozidiel, pre ktoré sa ženy rozhodujú, vedú Fabia a Kamiq, nasledované modelmi Scala a Karoq. Ich výhodou je aj jednoduchšia ovládateľnosť a vynikajúca manévrovateľnosť v mestskej premávke.
„Kúpa auta už nie je zásadnou dominanciou mužov. Ženy sa čoraz častejšie púšťajú samostatne aj do tejto oblasti a vyberajú si vozidlo, ktoré vyhovuje ich potrebám a nárokom. Podľa štatistík tak bolo najpreferovanejšie vozidlo našich klientok modrá Fabia v základnej Ambition výbave s benzínovým motorom a manuálnou prevodovkou. Emancipáciu žien pri výbere auta vnímame ako pozitívny trend. Každopádne, naši predajcovia sú všetkým zákazníčkam a zákazníkom k dispozícii v prípade akýchkoľvek otázok pri výbere ich vysnívaného auta,“ uvádza Zuzana Kubíková, PR manažérka zo spoločnosti Škoda Auto Slovensko.
Menšie, modré a benzínové
Ženy sa častejšie rozhodujú pre menší model vozidla, najobľúbenejšiu Fabiu si vybrali až v tretine prípadov, nasledujú Kamiq, Scala a Karoq. Z farieb vedie modrá, po ktorej nasleduje biela, sivá a červená. Napriek tomu, že rastie pomer automatických prevodoviek, ženy aj muži si stále skôr zvolia tú manuálnu. Z výbavy si ženy volia prevažne základnú Ambition, nasleduje Style a Active.
Z motorov prevládajú benzínové, pri preferovaných menších modeloch totiž absentuje dieselový pohon. Rovnako tak, vzhľadom na výber modelov si volia hlavne TSI motory a nie je zastúpený 4×4 pohon kolies. Zaujímavosťou je, že elektrické vozidlá si ženy kupujú rovnako často ako muži. No a najčastejšími menami zákazníčok Škoda Auto Slovensko sú Jana a Mária, nasledujú Katarína a Zuzana.