Spoločnosť BMW Group avizuje svoj silný záväzok voči závodu Wackersdorf v bavorskom regióne Horné Falcko a ako súčasť svojho pokračujúceho nábehu na e-mobilitu v ňom do roku 2026 investuje približne 100 miliónov eur.
Vďaka tomu vznikne nové testovacie centrum batérií, ktoré bude súčasťou existujúcich budov v areáli. Prvé výstupy pre vývojové aktivity spoločnosti BMW Group v oblasti vysokonapäťových batérií sa dostanú do bežnej prevádzky už v polovici roku 2024. Odvtedy sa na celkovej ploche 8 442 m2 budú vo veľmi skorom štádiu vývoja, dlho pred začiatkom výroby, testovať vysokonapäťové batérie a ďalšie komponenty elektrického pohonu pre budúce modely spoločnosti BMW Group.
„Závod BMW Group vo Wackersdorfe sa má stať hlavným katalyzátorom pri transformácii smerom k elektromobilite,“ potvrdzuje riaditeľ závodu Christoph Peters a dodáva, že nové testovacie centrum batérií rozšíri záber závodu spoločnosti BMW Group vo Wackersdorfe. „Okrem zásobovania našich zámorských závodov, výroby kokpitov a od roku 2024 výroby dverí pre modely Rolls-Royce sa to stane štvrtou hlavnou oblasťou činnosti Wackersdorfe. To zase posilňuje budúcu životaschopnosť nášho závodu.“
Investícia vo výške približne 100 miliónov eur sa zameria najmä na komplexnú technológiu testovacej stolice a modernizáciu existujúcej infraštruktúry budov potrebnej na ich prevádzku. V súčasnosti sa na tento účel prerába hala 80, ktorá sa nachádza v areáli závodu. Táto budova, ktorá bola pôvodne postavená v 80. rokoch 20. storočia pre vtedy plánované zariadenie na zhodnocovanie, má bohatú históriu. „Teraz sa táto poschodová budova stane symbolom elektrickej budúcnosti nášho závodu,“ dodáva Peters.
Už prebiehajú stavebné práce, vrátane montáže novej základovej dosky budovy. V polovici roku 2024, po uvedení prvej časti do prevádzky, sa spustia takzvané testery batérií. Zvonku pripomínajú veľké, skôr bezvýznamné chladničky – zvnútra však využívajú špičkovú modernú technológiu. V ranom štádiu vývoja sa tu 24 hodín denne budú testovať batériové články. Elektrický výkon jednotlivých článkov batérie sa v podstate určuje počas nabíjania a vybíjania za rôznych podmienok. To umožní simulovať spôsoby, ako ich budú zákazníci používať oveľa neskôr, ešte dlho predtým, ako vozidlo v niektorej fáze vývoja vyrazí na cestu. Spočiatku bude možné paralelne testovať niekoľko stoviek batériových článkov. Po dokončení nábehu dosiahne testovacia kapacita niekoľko tisíc článkov.
V záverečnej fáze od roku 2025 bude testovacie centrum slúžiť aj na overovanie plne elektrických vozidiel spoločnosti BMW Group pred oficiálnym spustením sériovej výroby a na zabezpečenie požadovanej prémiovej kvality. To zahŕňa vystavenie batérií testom vibrácií a nárazov, napríklad pomocou takzvaných šejkrov – veľmi zložitých testovacích zariadení, ktorých je v súčasnosti v Európe len niekoľko. Vo vytrvalostných testoch možno simulovať aj náročné používanie za jazdy vrátane cyklov nabíjania a vybíjania. Takéto testy sú nevyhnutné pre typové schválenie elektrických vozidiel. V niektorých prípadoch sa musia vykonať aj testy špecifické pre danú krajinu. Kapacita na takéto testy na voľnom trhu je v súčasnosti obmedzená – preto BMW Group vytvára vlastnú kapacitu s novým testovacím centrom batérií v závode Wackersdorf.