Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Mnohé vozidlá začínajú svoju životnú dráhu v jednej krajine a potom sa ocitnú v ďalšej časti svojho životného cyklu v inej krajine. Toto platí najmä v prípade automobilov zo západnej Európy, ktoré tvoria veľkú časť trhu s ojazdenými vozidlami vo východnej a strednej Európe. Hoci Nemecko vyváža najviac ojazdených automobilov na kontinente, špecifická situácia sa v rôznych oblastiach Európy líši.

Prieskum spoločnosti carVertical, ktorá sa zaoberá automobilovými dátami, odhalil, z ktorých krajín sa autá dostávajú na Slovensko. Spoločnosť sa zaoberá aj rizikami, ktoré so sebou dovážané vozidlá prinášajú.

Nemecké autá sa považujú za dobre udržiavané

Zo všetkých vozidiel preverených na carVertical na Slovensku pochádza 36,1 % z Nemecka, ktoré má najvyšší podiel na trhu, nasleduje Taliansko (13,8 %), Česko (12,8 %), Belgicko (7,7 %) a Francúzsko (5,5 %). Uvedené údaje boli získané na základe analýzy viac ako 1 milióna prehľadov histórie na platforme. Upozorňujeme, že tieto údaje nemusia odrážať skutočné štatistiky registrácií na Slovensku.

„Kupujúci ojazdených vozidiel si vyberajú autá z Nemecka, pretože veria, že nemeckí vodiči sa o svoje autá starajú lepšie ako ktokoľvek iný. Ľudia si myslia, že vodiči na najväčšom trhu s ojazdenými vozidlami nezameškávajú termíny údržby, robia len kvalitné opravy a kupujú v prvom rade lepšie vybavené autá,“ hovorí Matas Buzelis, automobilový expert spoločnosti carVertical.

Na stav vozidla a bežné problémy má veľký vplyv oblasť, z ktorej vozidlo pochádza. Vozidlá zo severských krajín, ako je Švédsko, majú zvyčajne viac korózie spôsobenej snehom, soľou a mrazom.

Vozidlá z Talianska naopak nemusia mať žiadnu koróziu, ale lak mnohých ojazdených vozidiel z Talianska môže byť vplyvom intenzívneho slnečného žiarenia vyblednutý. Vo všeobecnosti extrémne zmeny teplôt nikdy nie sú pre vozidlo dobré. To vysvetľuje, prečo Slováci milujú nemecké autá. Nemecko má mierne podnebie a kvalitné cesty, čo znižuje riziko korózie, vyblednutého laku a problémov s odpružením.

Cezhraničné transakcie s autami sú rizikové

Keď sa autá presúvajú z jednej krajiny do druhej, len ťažko sa dá vystopovať ich história. Väčšina krajín si nevymieňa údaje o vozidlách, čo znamená, že auto môže utrpieť vážne poškodenie v Nemecku alebo Belgicku a potom sa znovu ‚‘narodiť‘ na Slovensku.

Podľa Indexu transparentnosti trhu bolo 57,7 % všetkých vozidiel preverených na carVertical na Slovensku v minulosti poškodených a takmer 11 % malo stočené kilometre.

Tieto štatistiky svedčia o tom, že trh s ojazdenými vozidlami na Slovensku nie je ani zďaleka tak transparentný a kupujúci by si mali dávať pozor na časté podvody.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.