Lyžiarske strediská po celom Slovensku sa už intenzívne pripravujú na tohtoročnú sezónu a lyžiarov. Okrem kontroly zasnežovacích systémov či rozmiestňovaní snežných diel po tratiach, zavádzajú mnohé strediská novinky a inovácie na urýchlenie čakacej doby lyžiarov, či efektívnejšiu úpravu svahov.
5x rýchlejšia preprava v Jasnej
Lyžiarske stredisko Jasná otvorí novú kabínku A6, ktorá prepraví lyžiarov 5-krát rýchlejšie z Bielej púte na Priehybu v porovnaní s predchádzajúcou kombináciou sedačky a twinlinerom. Zníži tak čakacie doby pri ostatných lanovkách. Navyše zrýchli a zjednoduší prepravu na Chopok a zároveň bude fungovať ako ekologická zásobovacia línia pre gastroprevádzky.
Malinô Brdo pravdepodobne zaháji túto sezónnu o čosi skôr
Na Malinom Brde pomôžu nové snežné delá zahájiť lyžiarsku sezónu o niečo skôr. „K zvýšeniu efektivity a rýchlosti zasnežovania nám dopomôžu nové zasnežovacie delá. Vďaka nim budeme vedieť rýchlejšie zasnežiť zjazdovky, a teda aj skoršie otvoriť zimnú lyžiarsku sezónu,“ hovorí Marianna Luka z lyžiarskeho strediska Malinô Brdo.
Otvorenie strediska však závisí hlavne od počasia a mínusových teplôt. Ski-areál rozšíri aj funkcionality e-shopu, ktorý spustili minulú sezónu. „E-shop umožňuje zákazníkom zakúpiť si lístky priamo na čipovú kartu. Vďaka tomu návštevníci so zakúpenými skipasmi cez e-shop prídu do strediska, zadarmo zaparkujú na parkovisku a idú priamo na lanovku, pričom nemusia čakať v rade na pokladniach,“ dodáva Luka.
Snowland šetrí pracovnú silu a využíva na údržbu najnovšie technológie
Snowland vo Valčianskej doline využíva kosačku na diaľkové ovládanie, ktorá sa bez problémov dostane do nepriaznivého terénu a strmých kopcov. V letnej sezóne kosí celé stredisko a v zime môže pomôcť pri odpratávaní snehu pripojením snežného pluhu.
„Jedinečnosť kosačky Spider spočíva v patentovanom systéme zníženého ťažiska, ktorý zabezpečuje výbornú manévrovateľnosť, je to dobrý pomocník. Kosačka si trúfa na veľmi ťažký terén, pričom môžete používať aj navijak,“ hovorí vedúci strediska Snowland pán Ladislav Cisárik.. „Oceňujem najmä flexibilitu stroja a jeho schopnosť 360° otáčania sa a svahovú dostupnosť. Nemusíte sa držať jedného smeru, ale môžete sa s ním pohybovať krížom krážom,“ pokračuje Cisárik.
Navyše šetrí aj pracovnú silu, ktorú môžeme využívať inde. „V exponovaných terénoch sa koscovi s krovinorezom pohybuje ťažko. Predtým strmý terén po pod vlekmi kosili 3 kosci, dnes však používame len túto kosačku. Počas jesene, pokiaľ neprší, ju využívame každý deň,“ uzatvára Cisárik.
Ratrak za pol milióna eur
Asi každý z nás by odhadoval, že ratrak bude drahší ako klasický automobil. Jeho cena závisí od modelu a výbavy. Málokto by však predpokladal, že jeho suma môže siahať až do výšky luxusnej haciendy. Horské stredisko Vysoké Tatry investovalo do úplne nového ratraku Prinoth Leitwolf takmer pol milióna Eur. Ten má prispieť k skvalitneniu prípravy lyžiarskych tratí. Ratraky pribudnú aj na Maline Brde a vo Valči.
„K minuloročnému novučkému ratraku túto sezónu pribudne repasovaný ratrak rovnakej značky Prinoth. Tieto ratraky sa postarajú o kvalitnú snehovú prikrývku zjazdoviek a vďaka nim si lyžiari užijú ideálny „manchester“, dopĺňa Luka. „Kúpili sme nový Kässbohrer PB 400, ktorý pomôže skvalitniť úpravu zjazdoviek,” dodáva na záver Cisárik.
Zdroje: lyžiarske strediská
Prečítajte si tiež