O podnikanie sa treba starať bez prestávky, tieto marketingové stratégie budú v trendoch pre rok 2024.
So stratégiami obchodného rastu by sa mal zoznámiť každý menší aj väčší podnikateľ. Ide o plány a postupy, ktoré spoločnosti používajú na zvyšovanie svojich tržieb, ziskov, rozšírenie trhového podielu a tiež rozvoj svojho podnikania. Týchto stratégií si môže podnikateľ zvoliť hneď niekoľko, pričom treba myslieť aj na to, ktoré z nich budú najefektívnejšie. Či už ste teda menší alebo väčší podnikateľ, mali by ste sledovať trendy a pracovať s tým, ktoré stratégie obchodného rastu budú najúčinnejšie.
Rok 2024 bude pre stratégie obchodného rastu opäť pestrý a aby ste najlepšie smerovali svoje podnikanie, môžete sa inšpirovať našimi tipmi. Tieto stratégie by totiž mali byť tie najlepšie, ktoré budete vedieť budúci rok využiť na to, aby ste svoj biznis naštartovali a kariérne rástli. Medzi niektoré z nich možno zaradiť obsahový marketing, stratégia sociálnych médií, stratégia e-mailového marketingu a dôležité sú aj vzťahy s verejnosťou.
Vybrať si len jednu stratégiu nemusí byť účinné
Každá spoločnosť, ktorá sa na trhu pohybuje, má špecifické podmienky na to, aké stratégie jej pomôžu k rastu. Treba pritom myslieť aj na svoje ciele, odvetvie a tiež aj situáciu na trhu. Len jedna stratégia obchodného rastu však nemusí byť vždy ideálna, preto ak aj vy máte svoju stratégiu už vybranú, mali by ste sa popozerať aj po alternatívach, ktoré by vaše podnikanie mohli ešte vylepšiť.
Kombinácia viacerých stratégií obchodného rastu pritom môže byť ideálnou voľbou pre udržateľný a dynamický obchodný rast. Mnohé úspešné spoločnosti však sledujú aj trendy na trhu a svoje stratégie menia podľa podmienok a príležitostí na trhu.
Obsahový marketing
Jedným z najviac užitočných spôsobov ako pomôcť rastu vášho podnikania je využitie obsahového marketingu. Obsahový marketing známy aj pod označením content marketing je typ marketingu, ktorý sa zameriava na vytváranie, zdieľanie a distribúciu hodnotného, relevantného a príťažlivého obsahu. Tento obsah má za cieľ prilákať a angažovať svoju konkrétnu cieľovú skupinu.
Obsahový marketing sa sústreďuje na poskytovanie užitočných informácií či splnenie potrieb zákazníkov prostredníctvom obsahu, ktorý môže byť vo viacerých formách. Súčasťou tohto marketingu teda môžu byť články, fotografie, inforgrafiky, videá, podcasty, newslettre či ďalšia práca s médiami. Táto forma marketingu v konečnom dôsledku dodá vašim budúcim zákazníkom odborné znalosti, podporí povedomie o vašej značke a udrží vaše podnikanie v povedomí spoločnosti.
Stratégia sociálnych médií
Ďalšou stratégiou, ktorú pravdepodobne využijú najmä menšie podniky, je marketingová stratégia sociálnych médií. Táto stratégia pomáha osloviť cieľové publikum a tiež propagovať produkty či služby. Sociálne platformy majú v dnešnej spoločnosti veľkú silu a prítomnosť vášho podniku na niektorej zo známejších platforiem môže výrazne pomôcť vo zvyšovaní povedomia o vašich službách.
Na sociálnych platformách môžete naviazať kontakt so zákazníkmi, budovať povedomie o značke a v neposlednom rade aj podporovať predaj a vaše zisky. Do tejto stratégie možno zaradiť aj vytváranie presvedčiveho obsahu, organizáciu propagačných akcií a súťaží či využívanie platených možností reklamy, teda sponzorovaných príspevkov a reklám v sociálnych médiách.
E-mailový marketing
E-mailové schránky stále nie sú mŕtve a komunikácia spoločností s potenciálnym zákazníkom môže v tomto prípade skvele fungovať. E-mailový marketing je pritom jedným z najlepších spôsobov ako si generovať nových zákazníkov. Prostredníctvom e-mailu tak môžete zvyšovať povedomie o vašej značke a cielene ponúkať produkty priamo potenciálnym zákazníkom.
V prvom rade ale potrebujete tieto e-mailové adresy získať. Využiť na to môžete napríklad promo akcie, v rámci ktorých zákazník využije vaše služby a povolí vám spracovať jeho kontaktné údaje. Následne si môžete vyselektovať určité skupiny napríklad na základe záujmov, lokality a podobne, čím budete vedieť každému ponúknuť personalizovanú ponuku. Dobrou taktikou je však v tomto prípade vytvoriť aj hlavičku e-mailu, v ktorej potenciálneho zákazníka priamo oslovíte.
Stratégia vzťahov s verejnosťou
PR stratégie nemusia byť úplne najjednoduchším spôsobom, ako vylepšiť svoje podnikanie. Každý väčší podnikateľ pritom môže mať skúsenosť s tým, že zabezpečenie dobrej tváre značky môže byť komplikované. Správne nastavenie PR stratégie však môže dlhodobo zabezpečiť úspech vašej značky. Firmy a podnikatelia s dobrým menom si získajú viac dôvery a taktiež môžu získať zákazníkov len na základe referencií od iných spokojných zákazníkov.
K vytvoreniu dobrej imidže môžete využiť aj známe osobnosti, ktoré majú dobré meno v spoločnosti. Takáto reklama dokáže vylepšiť vaše vzťahy s verejnosťou a vaše podnikanie bude len rásť.
Zdroj: vlastné