Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V rámci 6. ročníka grantového programu Nadácie Tatra banky Business Idea sme z 15 študentských projektov vybrali tri výnimočné nápady a ocenili ich finančným darom. 

Grantový program Business Idea má za cieľ podporiť najlepšie realizovateľné biznis plány študentov a pomôcť im splniť si tak svoj podnikateľský sen. Nadácia Tatra banky touto cestou podporí študentov pri naštartovaní podnikateľského zámeru, aby po skončení vysokej školy neostávali nezamestnaní a aby nemuseli hľadať akékoľvek zamestnanie pod úroveň získaného stupňa vzdelania.

„Na osobné stretnutie  prezentovať svoje idei bolo pozvaných 6 študentských tímov – finalistov. Tí vo svojich prezentáciách predstavili vízie a nápady ako naštartovať svoj business plán. Hodnotiaca komisia mala priestor položiť doplňujúce otázky a ponúkla študentom ďalšie nápady rozvoja ich podnikateľského plánu. Veľmi nás teší, že môžeme vidieť študentov, ktorých projekty majú nielen veľmi vysokú obsahovú, ale aj prezentačnú kvalitu,“ uviedla Zuzana Böhmerová, manažérka Nadácie Tatra banky a strategického sponzoringu.

Plánovaná celková výška grantu bola stanovená na 20 000 eur, žiadosti boli predkladané do 25. apríla 2016.

Podporené projekty:

Chargebrella

Daniel Šlosár – Technická univerzita v Košiciach, Fakulta baníctva, ekológie, riadenia a geotechnológií

Chargebrella je produktom, ktorý ponúka riešenie pre ľudí, ktorí sa ocitnú na miestach alebo v situáciách, kedy nemajú prístup k zdroju elektrickej energie na dobíjanie mobilných zariadení. Zámerom je vyvinúť finálny produkt na základe už patentovaného prototypu, ktorý bude možné prezentovať investorom za účelom spustenia jeho výroby a predaja. Chargebrella je v skratke prenosný generátor elektrickej energie, ktorý dokáže nabiť rôzne mobilné zariadenia, ako telefóny, tablety, či fotoaparáty. Po technickej stránke ide o termo-generátor, ktorý produkuje elektrickú energiu z alternatívnych a obnoviteľných zdrojov energie – konkrétne z rôznych zdrojov tepla (ako napríklad zo slnečného žiarenia, ohňa a pod.) Ide o produkt v užívateľsky prívetivom dizajne – prenosné zariadenie vo veľkosti rukoväte dáždnika, ktoré umožňuje dobíjať rôzne mobilné zariadenia. Týmto produktom chceme vyplniť existujúcu medzeru na trhu, vzhľadom na to, že v súčasnej ponuke sa tento typ zariadenia nenachádza. V priebehu 12 mesiacov je cieľom finalizovať produkt, ktorý viditeľnou mierou prispeje k zvýšeniu efektivity využívania obnoviteľných zdrojov energie individuálnymi užívateľmi na domácom aj zahraničných trhoch.

VR Anatomy

Tomáš Brngál – Univerzita Komenského, Lekárska fakulta, Bratislava

Medziodborový študentský tím (v zložení študent 5. roč. LFUK a študent 4. roč. FEI STU) vytvorili revolučnú medicínsku VR aplikáciu pre Oculus Rift a Samsung GearVR (zatiaľ v beta- verzii). Každý študent medicíny musí prejsť cez skúšku z anatómie, ktorá sa považuje za jednu z najťažších. Počas pitevných cvičení študenti nemajú možnosť preskúmať abolútne každú jednu štruktúru ľudského tela, keďže kadávre (mŕtve ľudské telá) sa preparujú postupne. Počas učenia na skúšku už študenti nemajú čas chodiť pitvať do pitevne, takže sa učia hlavne z kníh, atlasov a ako doplnok môžu použiť mobilné aplikácie. Víziou je zjednodušiť, zefektívniť a spraviť zaujímavejším štúdium medicíny. Začínajú Anatómiou, stavebným kameňom celej medicíny. Po dokončení VR Anatomy plánujú na VR Anatomy nadväzovať a vytvoriť ďalšie interaktívne aplikácie ako VR Physiology, VR Patophysiology, VR Histology, atď. Cieľom  je vytvoriť vývojárske štúdio, ktoré postupne, vďaka spolupráci s poprednými odborníkmi, inovuje a aplikuje vzdelávanie medicíny na možnosti 21. storočia.  VR Anatomy bude výborný doplnok ku knihám a atlasom. Výhodami aplikácie sú interaktivita, vtiahnutie do deja, zážitkové učenie, lepšia priestorová predstavivosť ako pri štúdiu z knižného atlasu, zapájanie viacerých zmyslov pri učebnom procese, jednoduchá globálna distribúcia zavesením na store priamo v telefóne. Slovenským medikom bude  aplikácia poskytnutá zadarmo, výmenou za konštruktívny feedback.

Cool Photo cases

Patrick Hrdý – Stredná odborná škola Handlová, obchodná akadémia bilingválna

Predmetom podnikania Cool Photo Cases je predaj krytov s vlastnou fotografiou na mobilné telefóny. Zákazník si môže vybrať akúkoľvek fotografiu/obrázok a študenti mu následne zhotovia kryt s jeho návrhom. Kryty majú ochrannú funkciu, osobnú a môžu mať aj reklamnú. Zámerom študentského plánu je ponúknuť kryty, ktoré budú odrazom osobnosti ich majiteľa. Ponuka bude nielen individuálnym zákazníkom, ale aj firmám, organizáciám s väčším objemom dopytu. Tie budú môcť kryty použiť na promoting svojej značky, aktivity, kampane. Aby mohli tento podnikateľský plán naštartovať na Slovensku naplno, potrebujú zakúpiť 3D tlačiareň, zriadiť eshop a v budúcnosti plánujú otvoriť aj kamennú predajňu.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.