Slováci hľadajú pri vysokých teplotách hľadajú spôsoby, ako sa ochladiť, v kurze sú momentálne bazény aj klimatizácie.
„Už tradične je júl silným mesiacom na predaj bazénov, každoročne 70 % obratu za nákup bazénov online utratia Slováci práve počas prvých dvoch letných mesiacov,“ vysvetľuje obsahová manažérka porovnávača Heureka.sk Alexandra Čermáková. Najvyšší nárast záujmu zaznamenávajú internetové obchody aktuálne o bazény a ich príslušenstvo, ale aj klimatizácie, prenosné chladničky a ventilátory. Práve klimatizácie a ventilátory boli vlani vypredané, tento rok sa Slováci na horúce dni chystali vopred. „Prvý nárast záujmu o klimatizácie prišiel okolo 20. mája a vrcholil koncom mesiaca. Medziročne ide až o pätnásťnásobne vyšší záujem, lebo v roku 2015 Slováci v rovnakom čase ešte klimatizácie toľko nenakupovali,“ vyhlásila Čermáková.
Prenosné chladničky a mraziace boxy sú tradične obľúbeným produktom v tomto ročnom období. „Slováci zvyčajne v júli nakupujú vo veľkom práve prenosné chladiace boxy. S tým úzko súvisí aj zvýšenie záujmu o outdoorové vybavenie,“ dodala Čermáková. Slováci radi trávia leto vonku, či už na cestách alebo na festivaloch. Segment kempingu totiž v tomto čase zaznamenáva nárast predajov, Slováci nakupujú stany, spacáky aj iné vybavenie.