Národná diaľničná spoločnosť plánuje dosiahnuť míľnik na stavbe D1/D4. Počas dvoch posledných novembrových víkendov tak má konečne dôjsť k napojeniu vetiev z D4 na D1 a z D1 na D4.

Prepojenie obchvatu a diaľnice prinesie významné zvýšenie komfortu pri doprave. Samotné prepojenie si však vyžiada jednosmerné uzatvorenie diaľnice počas dvoch víkendov. Posledné slovo má ale počasie. V prípade nepriaznivého počasia budú musieť byť práce preložené na nasledujúce víkendy.

Križovatka D1/D4 a rozšírenie D1 pri Bratislave patrí medzi najvýznamnejšie investície do cestnej infraštruktúry na západnom Slovensku. Súčasný stav diaľnice už technicky ani kapacitne nevyhovoval aktuálnej doprave. Prepojenie D4 a D1 zas umožní najmä nákladnej doprave obísť Bratislavu, čím sa výrazne zvýši kvalita života obyvateľov hlavného mesta.

„V súčasnosti pracujeme na rozšírení pruhov a rekonštrukcii pôvodnej vozovky. Súbežne finalizujeme práce potrebné na napojenie oboch vetiev z obchvatu. Práce sa realizujú v kontakte so živou premávkou, čo kladie vysoké nároky na zachovanie dopravy a tempa samotnej stavby. Pri zásadných míľnikoch však musíme pristúpiť aj k obmedzeniam dopravy,“ povedal Filip Macháček, generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.  

V záujme minimalizovania dosahu potrebných prác na komfort dopravy sa pripájanie vetiev rozdelilo na dva víkendy, aby vždy jeden smer D1 bol bez obmedzení a s menším nárokom na obchádzkové trasy. Predposledný novembrový víkend (22. 11. až 24. 11.) sa tak pripojí prvá vetva D4 (od Jaroviec) na D1 v smere na Trnavu. 

Samotné napojenie si pre zaistenie bezpečnosti vyžiada rozmiestnenie takmer sto zvislých dopravných značiek. A zároveň bude potrebné vyznačiť približne 25 kilometrov čiar jednotlivých jazdných pruhov. Niektoré práce nie je možné vykonať pri zachovaní dopravy. Preto bude nevyhnutné diaľnicu od Zlatých Pieskov po križovatku Senec počas víkendu uzatvoriť. 

Postupné uzatváranie diaľnice začne v piatok o 20.00, pričom o 22.00 bude diaľnica kompletne uzatvorená. Práce budú prebiehať od piatka do nedele. Počas dvoch dní a troch nocí bude na úseku pracovať 80 pracovníkov a 10 mechanizmov.

Doprava v smere na Trnavu sa obnoví v nedeľu v noci. Po dokončení prác tak motoristi budú môcť prvýkrát využiť prepojenie medzi obchvatom a diaľnicou D1. Počas predposledného novembrového víkendu bude opačný smer D1 (z Trnavy) fungovať bez obmedzení. 

Nasledujúci víkend (29. 11. až 1. 12.) odštartujú práce na pripojení druhej vetvy, teda v smere z Trnavy na Raču. Pripojenie si rovnako vyžiada uzatvorenie diaľnice v tomto smere. Obmedzovanie dopravy začne o 20.00 a od 22.00 bude diaľnica uzatvorená. Aj počas tohto víkendu budú práce prebiehať počas denných aj nočných hodín. Do pondelka rána je totiž nevyhnutné rozmiestniť množstvo značiek a nastriekať či nalepiť desať kilometrov čiar. Po dokončení prác sa tak motoristi budú môcť napojiť na obchvat Bratislavy aj v smere od Trnavy. 

Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti rekonštrukcia a rozšírenie D1 predstavuje investíciu do vyššieho každodenného pohodlia desiatok tisíc ľudí. Vo finále vznikne na úseku plnohodnotný štvorpruh, ktorý západoslovenský región nevyhnutne potrebuje. Prepojenie obchvatu a D1 zas odbremení hlavné mesto od tranzitnej dopravy, čo umožní znížiť hluk a znečistenie ovzdušia z dopravy v Bratislave.

Zdroj: https://www.d1d4.sk/novinky-zo-stavby-d1d4/na-rekonstruovanej-d1-sa-ukladaju-prve-vrstvy-asfaltu

Prečítajte si tiež

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.