Google TV pozná silu reklamného trhu a ponúka ho ďalším partnerom.

Na svojom blogu zverejnili informácie o tom, že Google je sieť pripravená na ďalšiu inzerciu. Argumentuje tým, že inzerenti už teraz využívajú YouTube, ktorý má dosah viac ako 150 miliónov divákov. V súvislosti s nedávnym spustením siete Google TV sa rozširujú obzory ďalšej inzercie. Nedalo sa za posledné mesiace nevšimnúť, že streamovacie služby takisto objavili čaro reklamného trhu. Zvyk, že zaplatením týchto videoslužieb budete mať obsah bez reklamy, už celkom neplatí.

Prakticky všetky služby sa vydali týmto smerom a chcú monetizovať svoj obsah ešte viac. Google TV podporujú rôzne značky televízorov ako napríklad Sony, Hisense, TCL, ale sledovať sa dá aj cez zariadenie Chromecast a podobné. Televízia od Googlu má až 125 kanálov, čo znamená, že každý si dokáže nájsť obsah podľa seba. Tu však platí, že nielen divák, ale aj inzertná spoločnosť, dokáže lepšie cieliť svoje reklamy.

Podľa vyjadrenia firmy v USA v súčasnosti sleduje až 60 % domácností bezplatné streamovacie služby a kanály, ktoré obsahujú reklamy. Diváci strávia denne až 75 minút sledovaním takýchto kanálov. Do budúcna pripravuje rozšírenie reklamných formátov, pričom už dnes existuje napríklad aj 6-sekundový formát, ktorý sa nedá preskočiť.

Používatelia, ktorí chcú reklamy aj v Google TV, budú musieť pri zadávaní reklamnej kampane na YouTube vybrať túto položku. Reklama jednoznačne prekonala možnosti používateľov. Aj keby bolo na trhu dostatok platiacich používateľov za prémiové služby, pravdepodobne by sme sa raz k reklamnému formátu opäť dostali.

Niežeby reklama doteraz úplne vymizla, no príjmy z nej budú stále pre firmy zaujímavé. Aj to je dôvodom prečo streamovacie služby alebo aj YouTube používa prémiové členstvo, ktoré nebude obsahovať reklamy, no zároveň sa tohto trhu nechce vzdať.

Google_TV_Free_channels_TVZdroj: Google

Zdroj: Google

Prečítajte si aj:

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.