Pracujú vaši zamestnanci z domu alebo máte zavedený hybridný model práce? Prípadne sa často nachádzajú na služobných cestách? Nech je to akokoľvek, evidencia dochádzky zamestnancov môže byť pre firmu užitočná. Pomáha manažérom i personálnemu oddeleniu, ale aj samotným tímom pri plnení pracovných úloh.
Uvažujete vo firme nad zavedením dochádzkového systému a hľadáte vhodné riešenie, ako jednoducho a prehľadne evidovať dochádzku zamestnancov? Nie všetci musia byť zavedením nových zmien nadšení. Niektorí zamestnanci sa dokonca môžu pokúsiť obísť dochádzkový systém.
Skúste predísť problémom. Sadnite si spoločne so zamestnancami a presvedčte ich, že dochádzkový systém je dobrá vec a prináša veľa výhod. Evidenciou dochádzky vo firme sa zlepšuje transparentnosť, spravodlivé ohodnotenie a dokonca môžete lepšie plánovať pracovné úlohy v tíme.
Prečo chcú niektorí zamestnanci oklamať dochádzkový systém?
Niektorí zamestnanci sa snažia oklamať dochádzkový systém, no nie vždy za tým musí byť zlý úmysel. Dôvodov, prečo sa niektorí zamestnanci snažia oklamať dochádzkový systém vo firme, môže byť niekoľko. Deje sa to najmä vtedy, ak nad evidenciou dochádzky nemáte dostatočný prehľad, ale môžu byť za tým aj iné okolnosti.
Ak je vo vašej firme veľký tlak na dosahovanie výkonov a cieľov, niektorí zamestnanci sa snažia oklamať dochádzkový systém, aby dosiahli žiadané výsledky. V prípade, že sa cítia nedostatočne finančne ohodnotení, sa môžu snažiť zvýšiť svoje príjmy zadaním nepravdivých údajov do evidencie dochádzky. Napríklad si zaznačia viac nadčasov. Skúste ich presvedčiť, prečo je evidencia dochádzky dobrá vec a ako môže zautomatizovať procesy vo vašej firme. Jednoduchá evidencia dochádzky má aj praktický význam. Vďaka nej získate prehľad, či sú vaši zamestnanci v teréne, na služobnej ceste, pracujú z domu alebo z kancelárie.
Jednoduchá evidencia dochádzky online
Jednoduchý online dochádzkový systém ponúka aj FLOWii, vďaka ktorému zistíte, či je váš zamestnanec práve u lekára, na PN alebo čerpá dovolenku. Aj takýmto spôsobom môžete lepšie manažovať projekty a v prípade neprítomnosti niektorého zamestnanca alokovať neodkladné pracovné úlohy na ďalších kolegov v tíme.
Veľkou výhodou FLOWii online dochádzkového systému je, že sa do neho prihlásite pomocou internetového prehliadača. Stačí sa iba prihlásiť, kliknúť a dochádzka zamestnanca je zaevidovaná. FLOWii ponúka aj dochádzkový systém cez terminál v tablete. To znamená, že aplikácia premení android tablet na dochádzkový terminál, v rámci ktorého môže zamestnanec zaznamenať svoj príchod do práce pomocou čítačky alebo PIN kódu.
Výhodou jednoduchého dochádzkového systému od FLOWii je, že si nevyžaduje veľkú vstupnú investíciu. Stačí sa do systému iba zaregistrovať. Zároveň si môžete nastaviť rôzne prístupové práva pre zamestnancov a prístupové práva k dátam rozdeliť podľa rôznych pobočiek. Dochádzkový systém nielen zlepšuje riadenie pracovnej doby, ale tiež znižuje riziká i náklady, zvyšuje efektivitu a zabezpečuje dodržiavanie pracovných predpisov a zákonných požiadaviek.
Aké výhody má online dochádzka zamestnancov s FLOWii?
- vo FLOWii získate prehľad o zamestnancoch
- evidujete rôzne druhy absencií
- ak zamestnanec plánuje dovolenku, služobnú cestu alebo návštevu lekára, stačí si jednotlivé aktivity naplánovať a FLOWii ich zaeviduje
- vo FLOWii môžete nastaviť automatickú evidenciu prestávok a nemusíte ich zakaždým zaznačiť manuálne
- lepšie plánujete pracovné úlohy
- evidenciu dochádzky zamestnancov získate na jeden klik v jednom reporte a prehľad môžete získať aj graficky
- ak využívate dochádzkový systém FLOWii cez dochádzkový terminál, systém vám údaje spracuje
- zamestnanci v systéme vidia, koľko dovolenky čerpali, koľko im ešte zostáva alebo si v systéme môžu pozrieť odpracované hodiny
- ak niekto v tíme chýba, môžete lepšie manažovať projekty a alokovať pracovné úlohy na ďalších zamestnancov
Viac na www.flowii.com
Prečítajte si aj: