Viete, čo je jedna z najdôležitejších vecí pri podnikaní? Znalosť zákazníkov, aktualizovaná databáza kontaktov a snaha s nimi byť v pravidelnom kontakte.
Aj vďaka tomu môžete byť o niekoľko krokov pred konkurenciou. Najmä v súčasnom online svete je nevyhnutné, aby ste disponovali emailami vašich zákazníkov a ďalšími dôležitými dátami, ktoré môžete spravovať aj v CRM systéme. Výhodou CRM od FLOWii je, že s ním môžete sprehľadniť projekty, predaj i marketing a dokonca ho prepojiť s emailingom.
Akým spôsobom spravujete databázu kontaktov vo vašej firme? Máte v nich prehľad a máte nastavené pravidlá, ako ju aktualizovať a pridávať nových zákazníkov alebo obchodných partnerov? Ak už pracujete s CRM systémom, koncom roka si napríklad môžete urobiť vo svojich kontaktoch malú inventúru. Vytváranie databázy kontaktov, ako aj evidencia e-mailových zoznamov zákazníkov v CRM je dôležitá pre každé podnikanie. Ak to ešte nerobíte alebo v nich máte chaos, napravte to čím skôr.
Na to, aby ste mali čo najlepšie aktualizovanú databázu kontaktov, je vhodné zaviesť vo vašej firme proces, akým spôsobom budete pridávať nové a upravovať už existujúce záznamy. Vyjasnite si v tíme pravidlá, aby bola vaša databáza užitočná napríklad pri odosielaní emailových kampaní alebo špeciálnych ponúk zákazníkom.
Rozvíjajte kontakty so zákazníkmi a predaj vďaka CRM
CRM firmám nepomáha iba pri správe dôležitých kontaktov, ale aj v evidencii obchodných prípadov, pri organizovaní pracovných úloh, riadení zákaziek a dokonca pri hromadnom posielaní emailov. CRM slúži ako skvelý nástroj na zlepšovanie vzťahov so zákazníkmi, môžete do neho evidovať predchádzajúce rozhovory i objednávky a vďaka tomu byť k nim ešte bližšie.
CRM od FLOWii využíva aj známa firma Gentlejam zameraná na výrobu luxusných džemov s prémiovým alkoholom. „CRM nám dáva možnosť využívať databázu dodávateľov a odberateľov. Výnimočne aj emailing, ak robíme B2B kampane vyslovene pre špecifickú oblasť odberateľov. Tým, že FLOWii nám pomáha, aby sme mali všetky kontakty krásne rozdelené, je so systémom radosť pracovať,“ hovorí Iveta Hrabovská, majiteľka značky Gentlejam.
Spomína si veľmi dobre aj na začiatky, kedy CRM nemali. „Bola to čistá katastrofa. Nevedela som si spomenúť na meno dodávateľa, koľko sme im toho dodali, v akej sume, aký cenník sme poslali zákazníkovi. V rámci obchodu to bol riadny neporiadok. CRM systém od FLOWii bol pre nás v pomere cena-kvalita najlepšou voľbou,“ dodáva, pričom v CRM evidujú aj obchodné prípady a zákazky.
Dobrá databáza kontaktov v CRM poslúži aj pri emailingových kampaniach
Veľa firiem dnes vynakladá úsilie na to, čo posielajú, no menej sa zamýšľajú nad tým, komu každému adresujú svoje newslettre alebo maily. Podľa odborníkov na email marketing už veľa skvelých marketingových kampaní padlo kvôli chybnému zoznamu adresátov. Emailing s FLOWii je jedinečný v tom, že umožňuje posielať maily cielene priamo z online CRM databázy kontaktov a získavať štatistiky jeho úspešnosti.
Akým spôsobom by ste mali pracovať s emailovými kontaktmi vašich zákazníkov a upravovať jednotlivé zoznamy? Máme pre vás krátky návod.
- Sú všetci vaši zákazníci v CRM systéme?
Všetci vaši zákazníci, ale aj odberatelia newslettrov by mali byť súčasťou vašej databázy v CRM systéme. CRM totiž slúži ako skvelý nástroj na správu vzťahov s vašimi zákazníkmi. Čím viac relevantných kontaktov máte v databáze, tým lepšie môže dopadnúť vaša kampaň i zasielanie hromadného emailingu.
- Segmentujte zoznam adresátov
Zákazníci sú rôzni a majú rôznorodé potreby. Nie každému musí byť určený newsletter s vašimi novinkami, iní zákazníci by uvítali váš inšpiratívny newsletter. Alebo chcete vašim najvernejším zákazníkom poslať email so špeciálnou zľavou? Segmentujte vaše emailové kontakty v databáze podľa určitých kategórií ako sú mesto, záujmy, potreby zákazníkov. Aj to vám značne pomôže pri zacielení emailingovej kampane.
- Poctivo spravujte vaše kontakty v CRM
Pravidelná správa a aktualizácia kontaktov nemusí byť vždy jednoduchá. K neporiadku a dezorganizácii kontaktov dochádza postupne, ako sa presúvajú alebo menia ich údaje. To vedie k nesprávne zacieleným kampaniam i plytvaniu firemnými financiami. Nastavte si vo firme jasné pravidlá, akým spôsobom budete aktualizovať kontakty v CRM systéme a rozdeľovať ich do jednotlivých kategórií.
Pre úspešnú kampaň cez emailing je nevyhnutné, aby bol váš zoznam adresátov v CRM presný a aktuálny. Síce vás to môže stáť čas a disciplínu, vyplatí sa vám to. Mailové adresy zákazníkov vám môžu značne pomôcť pri zvyšovaní predaja, ale aj udržaní si zákazníkov alebo pri získavaní nových.
Zdroj: FLOWii – flowii.com
Článok bol uverejnený v rámci spolupráce.
Prečítajte si aj: