Facebook predsa len neignoruje podnety zo strany používateľov.

Ide o nahlasovanie nevhodných príspevkov, na ktoré sme upozorňovali v minulosti. Po záplave reklám na našej príspevkovej stene sme sa rozhodli 3 z nich nahlásiť. Tri po sebe idúce reklamy na spravodajské informácie boli falošné. Odkazovali na falošné weby so spravodajstvom. Jeden unikol, terajšia úspešnosť nášho nahlasovania – 66 %. Je to lepšie ako v minulosti, keď z troch príspevkov nebol uznaný na stiahnite z dosahu ani jeden.

Situáciu znepríjemňuje, že ide o sponzorované príspevky. Používatelia majú väčšiu tendenciu im veriť. Sú ale šíriteľom zjavných podvrhov. V nami odsledovaných prípadoch išlo o prezidenta Pellegriniho, ktorého fotografia bola zneužitá. Príspevok informoval o objavení šokujúcich informácií o prezidentovi. Iný zase poukazoval na finančnú kauzu. Sponzorované statusy na FB viedli na falošný spravodajský web.

Naraziť môžete na kópiu legitímneho webu alebo vymyslený web. Aj vymyslený je v slovenskom jazyku. Je vidieť, že ide o štandardnú šablónu a za výtvorom stojí zrejme AI. Vytvorenie falošnej stránky je otázkou minút. Meta argumentuje dodržiavaním reklamných štandardov. Otázkou zostáva, ako sú nastavené, keď sponzorovaný príspevok na falošný obsah neporušuje pravidlá.

Ak narazíte na príspevky, ktoré sú určite podvodom, odporúčame ich nahlasovať. Nemáte veľké šance, no je to cesta, ako Metu upozorniť, že nie sme slepí a falošné príspevky ako sponzorované odkazy nie sú dobrou reputačnou cestou. Sieť očividne neskúma, kam príspevok vedie, inak by ich blokovala automaticky vhodným algoritmom. Pozorní používatelia siete môžu pomôcť suplovať kontrolné mechanizmy.

Zdroj: vlastné

Prečítajte si aj:

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.